De eerste dag van de lente

by - maart 21, 2014

Vandaag is de eerste dag van de lente. De eerste dag van
de vele dagen met zon, opkomende bloemetjes en pasgeboren
lammetjes. Tenminste, zo beschrijf je de lente. 21 maart is ook
het begin van de spring equinox genaamd Ostara. Al meerdere
malen heb ik hier wat over geschreven (klik) en (klik)
De interresse voor paganisme is er nog altijd, zeker met dit soort
dagen en de feestdagen. Maar het is toch wat op de achtergrond
geraakt. Zelfs Chris viel het op, ook hij vind het jammer dat de
dienbladen met kaarsen en spulletjes weg zijn. Ergens ben ik wel
blij met mijn rustige uitstraling van ons huisje en aan de andere
kant mis ik dit soort spulletjes, de spulletjes die mijn huis
onderscheiden van de anderen. Heel misschien dat dit weekend
weer wat spulletjes hiervoor gehaald worden. Wat takken in
een vaas, een kaars hier en  daar, wat eitjes.. misschien wel een
kuikentje. Wie weet. Maar vandaag doen we het rustig aan, heel
rustig aan. Mijn rug laat duidelijk merken dat het genoeg is geweest..

Hoe je  deze dag ook viert: lente of Ostara.. ik wens jullie een hele mooie dag toe 

You May Also Like

5 Reacties

  1. Sterkte met je rug.
    Het zonnetje komt hier inmiddels al aardig door, de bloesem en jonge blaadjes laten zich hier en daar ook al zien; laat die lente maar beginnen, we zijn er klaar voor :-) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes met het mooi maken van je huisje, je moet je er toch ook thuis voelen he..? Wel vervelend van je rug, doe lekker rustig aan..
    Heerlijk trouwens he dat het lente is!!
    Mooie foto heb je erbij geplaatst.

    Fijn weekend!
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie blog heb je! Sterkte met je rug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn idee he de lente, sterkte meis met je rug

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel erg veel sterkte met je rug

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥