Mijn 'Haar Geschiedenis'

by - januari 08, 2014


Zo heel af en toe laat ik wel iets doorschemeren over beauty, kleding en stijl. De meeste van jullie
weten nu ondertussen wel dat ik een alternatieve kledingsmaak over de jaren heen heb ontwikkeld.
Daar spelen make-up en ook kapsels een grote rol bij. Bij Misslipgloss zag ik een 'mijn haar verhaal'
over haar verschillende soorten kapsels en haarkleuren over de jaren heen (klik) Om beter te begrijpen
wat ik nu wil , heb ik dit ook voor mijzelf gemaakt. Met kapsels & haarkleuren sinds mijn 13e.


Ik ben van lang haar gelijk naar heel kort gegaan. Iets wat de meeste kappers afraden, maar ik
was mijn haar zo zat! Ook ging er voor het eerst een kleurtje erin, bordeaux rood. Op mijn 15e
a 16e begon ik mij al alternatieve te kleden. Mijn haar was (net iets boven) schouderlengte en
werd zwart geverfd. Dit heb ik een hele tijd zo gehad, mede dankzij de hardnekkige verf.

Daarna wisselde ik vaak van lichtbruin, naar rood, naar donker bruin. De kapsels bleven aardig
hetzelfde. Vaak op schouderlengte en met veel laagjes om het volume erin te houden. De ene
keer werd het mooier geknipt dan de andere, wat voor veel verschil en ook frustratie zorgde.
Vorig jaar januari liet ik er een schuine bob in knippen en verfde ik het rood. Helaas knipte
de verschillende kapsters het allemaal op hun eigen manier waardoor het vaak toch iets anders
werd dan oorspronkelijk bedoeld,een hele schuine bob.. Tot de dag van vandaag heb ik
hetzelfde model erin gehouden, alleen de kleur is alweer een  aantal keer veranderd. 

En nu  ben ik bij de één-na-laatste foto, een tussen lengte,want na veel nadenken en
inspiratie opzoeken (klik) wil ik het eigenlijk toch wel weer erg graag lang hebben. Met een
geverfde onderlaag. En daar moet ik me dan maar aan vast zien te houden, want dat duurt
nog wel een tijdje. Als je bedenkt dat mijn langste plukken nu op 'kin lengte'zit, heb ik nog
wel een lange weg te gaan om mijn doel (de laatste afbeelding) te bereiken.

Tijd om geduldig te worden..

You May Also Like

7 Reacties

  1. Je hebt al heel wat verschillende kapsels gehad zie ik.
    De tweede foto vind ik je haar echt prachtig zitten, je hebt daar een ponnie en dat staat je heel goed, ook de kleur is mooi.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wat een verschil, hier is het toch minder extrame geweest. Wel heel lang kort koppie gehad :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker, het het door de jaren heen heel verschillend gehad. De haarkleuren oranje en paars heb ik jammer genoeg geen foto's van. Vond dat korte jouw ook altijd heel goed staan!

      Verwijderen
  3. leuk al die verschillende kapsels

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk om te zien, een mens verandert naargelang de leeftijd... zo zie je alles heeft maar zijn tijd...en je haar nu ziet er leukst uit (volgens mij)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,

    Ja dat is al veel variatie hé :-)
    Welke vind je nu zelf het leukste bij je?

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja klopt. Ken ook mensen die in jaren niks aan hun haar hebben veranderd ;)
      Ik vind mijn lengte van foto 7 wel mooi, zit ook beetje slag in. Alleen de kleur ( dat is mijn eigen) vind ik niks..

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥