25 Days Of Blogging Christmas Challenge #1

by - december 05, 2013


Het lijkt net of december de maand is van de lijstjes. Of het nu verlanglijstjes, gedichten
of leuke tags zijn. En laat ik hier nu net fan van zijn :) Omdat ik dit soort tags ook graag bij
anderen lees, ga ik nu zelf ook een Christmas Challenge doen. De '25 days of blogging
Christmas Challenge', ik ga alleen  niet iedere dag hierover schrijven. Ik ga deze tag één
keer per week doen. Hieronder kan je deel één vinden.


1. Favoriete kerstfilm




Ik houd van film kijken, zeker met de feestdagen. Geef mij maar een kop thee, of 
warme chocolade melk een plaidje en ik vermaak mij prima met een leuke film.
Vroeger keek ik tijdens kerst heel veel films en nu eigenlijk ook nog wel.
De klassiekers zoals: Home Alone, The Grinch etc kwamen heel vaak voorbij
maar ook The Nightmare Before Christmas is een favoriet geworden. Deze is niet
te zoetsappig en blijft na een paar keer kijken nog steeds leuk.


2. Kerst 2013 verlanglijstje

Dit jaar zijn we helemaal niet zo heel veel met kerst bezig geweest eigenlijk.
De verhuizing, school en persoonlijke zaken gingen allemaal voor. Een paar weken
terug besloten wij dat we toch wel heel graag een hondje wilden. Ik zei steeds:
'als we een hondje nemen dan hoef ik verder geen kerstcadeaus.' En daar blijven we ook
bij. Het geld wat we normaal in kerstcadeautjes steken, hebben we nu besteed aan
benodigdheden voor de puppy. Zoals een bench, speeltjes, een mandje etc..


-link-

3. Wanneer /hoe heb je geleerd dat de Kerstman niet echt was?
Ik kan mij helemaal niet herinneren of ik überhaupt wel ooit in de Kerstman hebt

gelooft. Mijn zus vond de feestdagen veel te spannend ( zij is geestelijk gehandicapt)
en daardoor wisten we dit soort dingen al op een hele jonge leeftijd om die spanning
eraf te halen. Voor mijzelf is het kerstfeest niet iets wat om de kerstman draait (in
tegenstelling tot Sinterklaas)
maar meer om de gezelligheid en warmte samen.

4. Favoriete kerstlied



Al jaren is Wham! met Last Christmas mijn favoriet, ik kan het hele 

lied mee zingen en hij verveeld nooit. Ieder jaar kijk ik er weer naar uit om dit
liedje voor het eerst op de radio te horen. Want ja, hier word heel 
veel Sky Radio
'The Christmas Station' gedraait, speciaal omdat het kerst wordt :)



5. Beste cadeau dat je ooit hebt gekregen
Ieder jaar trekken wij lootjes met het gezin. Voor een vastgesteld bedrag kopen we dan 

wat leuks voor diegene op je lootje. Ieder jaar krijg ik wel iets van Douche producten
van de Tuinen, The bodyshop of van de Rituals, hmm heerlijk! Maar ook hobby materiaal,
boeken, Dvd's en sieraden ontvang ik graag. Ik kan me niet zo goed één cadeau herinneren,
ik krijg ieder jaar wel iets leuks of moois. Maar ik vind het kerstcadeau van dit jaar toch wel
heel mooi, onze puppy 



6. Je favoriete boom versiering


-link- 

Mijn favoriete gedeelte van kerst: de versiering. De versiering en de gezelligheid
die het met zich mee brengt. De feestelijkheid van de kerstboom en de warmte
van de lichtjes en kaarsjes. Qua boomversiering vind ik kerstballen heel mooi, deze
ontbreken ook nooit bij onze boom. Niet te veel, maar subtiel een paar mooie kerstballen.
Al een aantal jaar hebben wij blauw met zilver, en ook dit jaar zal deze kleuren onze
boom weer sieren.


Dit was deel 1, hopelijk vonden jullie het allemaal leuk om te lezen. Voor wie het leuk vind
mag deze tag natuurlijk ook overnemen. Ik heb hem gevonden bij It's Wendy maar je mag
hieronder de antwoorden ook in een reactie neerzetten, leuk juist!



You May Also Like

2 Reacties

  1. Oh dit is ook weer een leuke tag zeg! Ben benieuwd naar de rest van de vragen & antwoorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen. Ben benieuwd naar de rest :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥