Nieuwe Zaailingen: Cactussen en vetplanten

by - juni 28, 2013


Een tijdje geleden bestelde ik al een aantal zaden bij de zadengigant. Een snelle
levering later had ik ze thuis. Helaas had ik steeds geen plek in mijn kas dus het 
uitzaaien moest nog even wachten. Tot twee weken geleden. Mijn 'oude' zaailingen
werden steeds groter en een paar konden ook al naar buiten.

Lobivia, Gymno en Aeonium gezaaid

Natuurlijk hielp Simba weer een pootje mee, niks ontgaat haar en ze wil
het liefste bij alles aanwezig zijn.


Na weinig zon, toen heel veel zon staan ze er nu zo bij. De Aeonium is helaas
nog niet opgekomen. De foto bovenaan laat zien hoe ze uiteindelijk moeten worden,
maar dan zijn we wel een aantal jaartjes verder. Ik wacht rustig af..




You May Also Like

10 Reacties

  1. Wat super leuk hoe je geholpen werd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oehh wat leuk zeg! Vooral die mooie roze!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee om cactussen te zaaien! Hopelijk, houdt je ons op de hoogte. Vooral met die roze bloem is gaaf. En leuke foto's zo samen met Simba. Ik snap nooit wat er in die koppies om gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga jullie zeker op de hoogte houden ^^ Was ik ook van plan bij mijn tweede lichting van gezaaide cactussen maar helaas heeft Simba die toen vernield.
      De eerste lichting staat nog en daar zal ik binnenkort ook wel wat over schrijven. ;)

      Als je terug bladert in dit groepje 'zaailingen'kan je meer over mijn cactussen lezen.

      Verwijderen
  4. Hopelijk is Simba niet zo nieuwsgierig bij de cactussen... dat kan slecht aflopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas wel, ze heeft al verschillende uitgegraven.. Het liep steeds slecht af voor de cactussen en niet voor Simba ;)

      Verwijderen
  5. Leuk om te zien dat je cactussen en vetplantjes zaait.
    De kat vind ik het erg leuk om te zien, die houdt alles in de gaten, echt leuk.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha leuke foto's met Simba

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! Ik moet ook eens een keertje wat zaadjes kopen, lijkt mij toch best wel leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed hulpje hoor, die Simba! Kijken, kijken maar niets doen hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥