Tomaten, aardbeien en lelies

by - april 17, 2013

Dat de Action een handige winkel is hoef ik niemand te vertellen denk ik :P Laatst hadden ze een 
hele grote voorraad met kweekgoed. Zaadjes maar ook kweekbakken.  Ik heb een mooie voorraad
in kunnen slaan maar ik moest helaas nog wachten met het klaarmaken van de potjes. De zon wou
er maar niet doorkomen.. En zonder zon en warmte.. tja dan groeit er natuurlijk niks. Deze week 
kwam het zonnetje er toch al steeds vaker door en besloot ik om alles gereed te maken.


Deze terracotta potjes zaten bij het pakket in. Met gaatjes in de bodem om overtollig
water af te voeren. Gelukkig had ik nog een plastic bakje staan waar ze in konden.
Voor het eerst ga ik tomaten en aardbeien kweken!

Nog een probeersel, bollen van de roze en witte lelie gepoot. 


En zo ziet de vensterbank er nu uit. De kweekkas van vorige jaar was geen succes.
Simba vind het veel's te lekker om erboven op te gaan liggen en kopje aan te geven 
waardoor de kas om de haverklap op de grond valt. Met alle gevolgen van dien.. 
Deze potjes laat ze gelukkig tot nu toe nog met rust. 

Na 2 dagen is er natuurlijk nog niet veel te zien,volgende keer weer een update dus :)

Zijn jullie al begonnen met zaaien en kweken?




You May Also Like

5 Reacties

  1. Oew super leuk!
    Ik heb het altijd al een keertje willen doen maar nog nooit aan toe gekomen. Ik heb wel eens van die potjes cadeau gedaan aan mijn moeder maar eentje daarvan deed het helaas niet xD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Michelle.
    Action is inderdaad een geweldige winkel. Ik kom er graag en vind altijd wel wat leuks. Ik hoop dat het zonnetje nu ook echt blijft schijnen en de zaadjes uitkomen.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja ik ben ook alweer een beetje begonnen, zo leuk! jij gaat hier vast veel plezier aan beleven! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Liebe Michelle, das ist immer spannend, wenn man darauf warten kann bis ein Sämchen austreibt....und nachher eine wunderschöne Pflanze daraus entsteht, weiterhin viel Glück wünscht Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee, ik houd me in...al mijn zaaipogingen zijn tot nu toe mislukt!
    Het begin gaat meestal wel goed, maar daarna in de tuin gaat het mis..te veel zon, te veel regen..er is nog nooit wat van gekomen!
    Behalve eens een keer pompoenen/kalebassen!
    En nu zag ik zowaar dat een aantal leliebollen in pot de winter ook hebben overleefd!
    Maar groene vingers heb ik dus niet...ik maak ze ook liever niet vuil ! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥