Overkill: Handwerk stash

by - maart 06, 2013


Overkill

->de overkill zelfst.naamw. (m.) Uitspraak:   ['ovərkɪl] veel te grote hoeveelheid

Honderden borduur-, haak- en brei patronen houden mijn laptop en mappen vast, dagelijks
worden tientallen blogs bezocht vanuit Bloglovin’, de één interessanter dan de ander maar
verwijderen doe je niet. Inspiratie waar ik nog wel honderd jaar mee vooruit kan.
Wanneer is het een hobby en wanneer is het teveel? Dat punt heb ik nu bereikt.

Elk leuk plaatje en patroon wordt opgeslagen/gekocht/verkregen om vervolgens maanden lang 
of misschien nooit iets mee te gaan doen. Mappen puilen uit en er heest chaos, in mijn mappen 
maar ook in mijn hoofd. Omdat ik gek ben op lijstje maken wordt er een lijst gemaakt met
haakpatronen die ik binnenkort wil maken. Heb ik echt geen bestemming voor ze? Weg ermee.
Borduurpatronen die alleen maar ruimte in beslag nemen worden ook verwijderd, een duidelijk
overzicht blijft er over:  de patronen die ik wel ECHT een keertje wil  gaan maken.



Mijn voorraad wol: voor het uitzoeken en na. Even netjes opbergen doet ook wonderen!
Een grote verhuisdoos voor 3/4 gedeelte vol, 
misschien een beetje veel?


‘Misschien kan ik het ooit nog wel gebruiken’ Hoe vaak zeggen we dit wel niet? Om vervolgens 
niet meer te weten waar je met alle spullen/troep heen moet. De zolder ligt ook ooit eens vol 
mensen^^  Heb je nu echt die tint blauw nodig voor je haakproject of heb je nog 3 kleuren blauw
liggen? Het is goed om daar soms eens bij stil te staan, het voorkomt ook gelijk dat je impulsieve
aankopen doet. Toen ik mijn wol voorraad ging opruimen kwam ik erachter dat ik verrassend veel, 
en ook leuke kleurtjes nog heb liggen! Genoeg om een tijdje mee vooruit te kunnen.
Misschien heb ik al wel de schoonmaak kriebels te pakken, maar dan voor handwerken? :)

Mijn vraag aan jullie: ruimen jullie ook alles eens in de zoveel tijd op? Alles even nakijken,
 ordenen  en misschien ook wat weggooien of ...?



You May Also Like

19 Reacties

  1. Is dat alles in die doos????Hahaha.
    Je wil niet weten hoeveel IK heb....vast wel 5 van die dozen vol wol.
    Maar een patronenverzamelaar ben ik niet.
    Wat ik wel heb ben ik ook echt van plan te gaan maken.
    En op Ravelry heb ik natuurlijk wel veel favoriet staan maar dat spit ik regelmatig door.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha wauw dat is dan wel een hele stapel dan!
      Gelukkig ben ik niet de enige.. ^^

      Verwijderen
  2. Hihi, de lente-schoonmaak-kriebels? Leuk om sommige dingen te herontdekken, maar weggooien kan ik toch niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar.
    Ik heb pas een hele lading zeeman-spul naar de kringloop gebracht. Een aantal restjes en halve bollen, en een flink aantal bollen die zo leuk waren... maar die uiteindelijk al heel snel zweterig, plakkerig en naar aanvoelden. Die gebruikte ik dus steeds liever niet, en ondertussen lagen ze al meer dan jaar te liggen en hadden ze twee verhuizingen overleefd.

    Ik koop nu heel bewust wol bij wat ik wil maken, en dat bevalt goed. =)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja wat je niet gebruikt ligt er maar een beetje te verstoffen he, dat heb ik nu ook, heb echt zoiets van: lekker alle kastjes opruimen en het spul wat ik niet gebruik gewoon weg, Hoppa!
      Alleen onthouden voor de volgende aankopen, doe je goed!

      Verwijderen
  4. heerlijk zo'n voorraad wolletjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WEGGOOIEN?????? Nee, echt niet! Maar ik koop ook niets wat ik niet nodig heb. Ik krijg wel regelmatig hier en daar wolletjes en dus is mijn voorraad nog groter dan die van jou, maar dat vind ik helemaal prima. En de vele patronen op mijn pc? Geheugen genoeg :-) Ik word er niet onrustig van.
    Maar goed van jou dat je het aanpakt als het voor jou een valkuil vormt. Ergens kan ik me dat ook wel voorstellen. Je kunt ook van alles gaan maken, dan ruim je ook op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk dat is slim ;) Ik koop (te)veel spulletjes wat ik eigenlijk niet echt nodig ben maar wat wel leuk is.. Zoveel ideeën en inspiratie heb ik, dan ben ik de komende paar jaren nog wel even bezig. Opzich prima maar ik word er onrustig van als ik teveel ideeën enz heb. Daarom deze opruiming ;)

      Verwijderen
  6. Ik doe dat regelmatig eens en dan gooi ik soms spullen op m'n blog als give away.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier hoef ik volgens mij geen antwoord op te geven toch, ook ik had een hoop en sorteren helpt erg goed. Eens in de zo veel tijd even alles doorspitten helpt je om te weten wat je nu eigenlijk hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. herkenbaar... opruimen kan deugd doen, zowel in huis als in je hoofd ...
    succes met je plan om minder te kopen in de toekomst ... (heb ik ook tot ik iets zie die misschien nog van pas kan komen.... )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is altijd fijn om dingen te ordenen, ik heb gebruik zelf ook vaak lijstjes. Misschien weleens te vaak haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik maak ook van alles lijstjes! ;) En het helpt écht! En met de voorraad op de foto kun je inderdaad nog wel even vooruit, alvast veel maakplezier! :)

    Liefs, Annabel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgens mij heeft iedereen met een hobby dit probleem. Al veel hebben en toch nog dingen erbij willen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooooo wat een vraag, opruimen doe ik wel maar weggooien kan ik het niet haha, want je kan alles gebruiken hè, denk je dan en in de praktijk ligt het er over 10 jaar nog oef!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat heb ik net zo met katoenbollen! Koop nu niets meer bij omdat ik genoeg heb! Heb ook een doos vol acrylbollen voor mijn dekenproject, maar heb er elke x geen zin in om aan te beginnen hihi..
    Ik gooi nooit wat weg, maar orden het wel regelmatig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb ook véél te veel, minstens 161 bollen wol...tja, ik krijg/kreeg heel vaak geschenkbonnen en wol voor mijn verjaardag,... waardoor ik heel wat bij elkaar gesprokkeld heb omdat de bonnen vervielen...Af en toe zet ik een deel op kapaza (Belgische marktplaats), dat ik niet meer mooi vindt, maar ik kan nog jaren verder hoor...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥