Ostara

by - maart 20, 2013


Ostara is een Godin van het Lente seizoen.
Zij symboliseert de overwinning van het licht en het aanbreken van de vruchtbare periode: 
de Lente. Met de komst van Ostara zie je de planten en bloemen opbloeien. De krokussen 
en narcissen komen uit de grond, de bomen krijgen weer hun nieuwe bladeren en de vogels 
begroeten je vrolijk met hun mooiste fluit concert.  De mensen, de natuur en zelfs de kleinste
blaadjes lijken het zonlicht te verwelkomen.

Ostara is ook een nieuw begin van de cyclus, de koude winter periode verdwijnt langzaam en 
de zon neemt zijn plaats in. Het is één van de vruchtbare perioden. Overal worden
 lammetjes geboren en kruipen de eerste vogeltjes uit het ei. Een mooie periode om de natuur
 in te gaan. Even stil te staan dat er een nieuw begin aanbreekt. Zowel in de natuur als in jezelf. 

Daarom krijgen ook zoveel mensen (waaronder ik) de
voorjaars kriebels denk ik, het willen  opruimen en schoonmaken,
de computer vaker uit laten en meer naar buiten om die heerlijke

zonnestralen weer voor het eerst op te vangen.
Het willen beginnen met nieuwe dingen met  frisse  energie.

Ostara betekend voor mij een nieuw begin, een nieuw seizoen en
nieuwe kansen daarin.  De natuur op een andere manier weer zien
en lekker veel naar buiten gaan.




Met Pasen zelf heb ik niet veel. De kransen van takken met eieren vind ik prachtig en ook de 
lente bloemen zoals ranonkeltjes, krokussen, anemoontjes, hyacinten en tulpen. 

Dit vind ik echter wel een hele mooie manier om je huis toch te versieren met eieren:




























You May Also Like

3 Reacties

  1. Een heel mooi seizoen om op te bloeien en te groeien =) Heerlijk!! Ik vind pasen erg leuk. Lekker brunchen & dit jaar ook bij vriendjeliefs zijn familie! Tweede paasdag ga ik samen met mijn moeder de hapjes ed verzorgen om een leuke easter high tea ervan te maken. & hopelijk wordt het mooi weer zodat ik bij vriendjelief achterop de motor kan kruipen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja ik denk dat heel veel mensen verlangen naar dit nieuwe seizoen..je hebt het mooi beschreven. Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥