Maandagse mijmeringen

by - maart 18, 2013


Soms heb je van die tijden dat je niet zo lekker in je vel zit.
Ik merk het al een tijdje aan mijzelf. De rugpijn is alleen niet de
enige oorzaak hierin. Het zijn de mensen om mij heen.
Van sommige personen heb je bepaalde verwachtingen zoals
vrienden of familie.  Maar wat nou als je keer op keer
teleurgesteld wordt?  Misschien verwacht ik wel teveel,
misschien draait het tegenwoordig allemaal wel om geld,
prestaties en werken. Of je gelukkig bent, goed in je vel zit
en het naar je zin hebt wordt ineens minder belangrijk.
Of toch niet?



De goede en diepgaande gesprekken die fijn zijn worden vervangen voor ‘koetjes en kalfjes’
want  dat is zoveel makkelijker. Je hoeft je hart niet te luchten en eerlijk zeggen wat je vind is al
helemaal not done...  Ligt het aan mij of kunnen mensen minder goed met elkaar praten?

De laatste tijd kies ik steeds vaker voor mijzelf en voor mijn gezondheid. Zo gek als ik eerder
voor anderen was ben ik nu niet meer.  Mensen helpen/bezoeken mij maar eens. Kijken of het
wederzijds is. En dat valt soms nog vies tegen. Pas in dit soort tijden ontdek je goed wie
je dierbaren zijn.

Zo had ik laatst een gesprekje met mijn Fysiotherapeut over accepteren en loslaten.
Een moeilijk onderwerp, want hoe accepteer je nu iets wat je wil veranderen maar schijnbaar
niet kan veranderen?  En nog moeilijker, om het los te laten en  er geen last meer van te
hebben?  Dit vraag ik mij al jaren af. 

















De laatste tijd begin ik wel in te zien dat soms de dingen zijn zoals ze zijn. Sommige mensen
zijn gewoon niet bedoeld om die rol in jouw leven te spelen als je dacht dat ze zouden doen.  
Misschien is het beter om ervan te leren dan het te willen veranderen.

De drang om een eigen gezinnetje te beginnen wordt alleen maar groter en mijn liefde
voor dieren snap ik nu nog beter. Ondertussen word er afleiding gezocht met leuke personen,
mooie handwerkjes en inspirerende verhalen uit de Happinez en Yoga Magazine.

Want het leven draait door, met of zonder die mijmeringen..

Foto- Foto

You May Also Like

7 Reacties

  1. een blog met wijze woorden, op het juiste moment voor mij, want ook mijn week was wat raar..
    thanks

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi beschreven. Ik ben ook dol op de Happinez en dan niet alleen op de verhalen, maar vooral ook op de prachtige foto's! Ik kan helemaal blij worden van zo'n blad. Leuk te lezen dat jij daar ook positieve energie van krijgt! :)

    Liefs, Annabel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit blogje klopt, inderdaad helaas zijn er nog weinige met wie je echt kunt praten, daarom steek ik ook extra energie in de gene met wie ik dit nog wel kan.
    De wereld word groter maar het echt kennen word kleiner.
    Succes met langzaam toch je plekje te vinden, dingen los te laten en te ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee het leven draait om jou en daarbij hoort het grote streven je goed te voelen en gelukkig te zijn! Welke invulling je daaraan geeft is iets wat je zelf belangrijk vind.
    Ik heb gemerkt dat velen mijn uitingen van gedachten en gevoelens erkennen of herkennen, die mensen kwamen op mijn pad maar stonden soms ook dichterbij dan ik dacht! En ieder heeft zijn eigen kwaliteit. Met de een kun je praten, de ander heeft dezelfde hobby of humor.. ook daarin maak je zelf de keuse wat jij bij wie van belang vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geschreven! Gelukkig zijn er altijd wel mensen waarmee je dat soort dingen wel kan doen, al zijn het er maar weinig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je hebt gelijk..het enige wie of wat je kunt veranderen is jezelf. een ander kun je niet veranderen en daarom is accepteren de oplossing...accepteren en dan jouw keuze maken...wil ik bv die vriendschap nog wel? of idd met de 1 kun je lekker lachen en met de ander heb je een mooi gesprek. Maar voor jezelf zorgen is absoluut nummer 1! Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥