Dag planner

by - februari 27, 2013

Lijstjes..
Ik lijk wel niet zonder ze te kunnen.. Ik schreef al eerder over ze en ik gebruik ze eigenlijk nog
steeds veel. Voor dagelijkse dingen, boodschappen, spulletjes die ik nodig ben en noem zo 
maar op. To-do-lijstjes geven mij een idee wat ik allemaal moet doen en geven mij houvast.

De laatste tijd ( circa 4 maanden) zit ik veel thuis door mijn rug as you know, ik mag maar 2 
a 3 uur mijn rug per dag belasten dus dat geldt  ook voor school, ik zit dus veel thuis. 
Nu zal je wel denken :  ‘haar huis is vast spik en span, de toetsen haalt ze met dikke voldoendes
en onderhand zullen er wel een paar borduurwerken bijna af zijn?’ Nope zeker niet. 
Het lijkt net of ik de laatste tijd geen zin had om wat te doen en ook eigenlijk niet veel deed. 
Ik ging naar de verplichte lessen, deed mijn ronde door het huishouden en that’s it!
Het bed leek comfortabeler, Facebook en de computer interessanter...

-Link-

Nu een tijd later vraag ik mij ook sterk af wat ik allemaal heb gedaan want ik zie het niet terug.
Daarom heb ik vandaag een dagplanner gemaakt. Waarin ik per tijdstip een bezigheid of rust inplan.
Om een iets duidelijk beeld te krijgen dat er eigenlijk best veel uren in een dag zitten om wat te gaan
doen! Dus geen uren lang serie of films meer kijken maar ook aan dat huiswerk en huishouden!



Waarom? Omdat ik nu futloos ben, geen doel meer voor 
ogen heb en langzaam schoolwerk en huishouden naar 
achteren schuif. Urenlang inspiratie voor handwerken op 
het internet opzoek  terwijl mijn mappen uitpuilen.. 
Nee dat werkt niet. Mijn laatst gemaakte toets is hier een
voorbeeld van. Ik kan niet alle lessen volgen dus moet
veel thuis zelf voorbereiden en studeren en dat is best wel een omschakeling, zeker als andere zaken veel leuker 
zijn om te doen J

- Link-




Ik ben benieuwd of het mij bevalt en ik heb nu mooi meer tijd om zaken af te maken.
Werken jullie met lijstjes of zie je er dan juist meer tegenop zoals laatst is bewezen
in een onderzoek?


You May Also Like

8 Reacties

  1. Zo herkenbaar!
    Als ik écht iets moet of door de bomen het bos niet meer zie, komen er lijstjes, overal, door het hele huis heen, maar ik zou het vaker moeten doen, want de computer is inderdaad een tijdverslinder en ook bij mij komt er veel te vaak weinig tot niets uit mijn handen. Gebrek aan zelfdiscipline in mijn geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik werk alleen met boodschappenlijstjes. Anders ga ik naar de winkel en heb ik alles bij dat niet moet en niets wat wel moet. Maar lijstjes zijn idd een goede houvast en motivator.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toen ik ziek was deed ik ook niks, kon ik ook echt niet. Continu moe (herkenbaar voor ziekte van pfeiffer) ik at niet en na ja... Fultoos is juiste omschrijving.

    Ik merk nu ook met werken dat ik heel veel moe ben, komt denk ik door het auto rijden... Maar lijstjes werk ik eigenlijk niet mee. Alleen op me werk. Verder heb ik me agenda ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar! Ik had wel eens heel veel te doen& schreef het dan taak voor taak uit. Door er een krulletje door te zetten voelde ik mij meer voldaan & had ik ook het gevoel dat ik wat deed en dat het eigenlijk best veel bij elkaar was! Nu werk ik er nog steeds mee, maar gebruik het weer even wat minder. Minder vaak kijk ik erop, maar het is wel fijn een taak te noteren als het mij te binnen schiet maar ik er niet gelijk mee bezig ga. Het werkt ook prima als geheugensteuntje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jazeker, ik ben ook van de lijstjes. Dan heb ik overzicht wat ik nog wil doen en dan weet ik ook dat dingen gebeuren. ik zie het niet als wat ik nog moet doen..maar wat ik wil doen. dat helpt mij. Goed besluit Michelle want dat futloze en computer/tvtijd herkennen denk ik wel veel mensen. T zijn echt tijdvreters! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel herkenbaar en oh wat een vervelend gevoel! Ik hoop voor je dat dit gaat werken. Zelf vind ik lijstjes wel fijn, maar ik gebruik dit niet dagelijks.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In tijden van stress helpen lijstjes mij heel goed!
    Dan kan je 1 voor 1 de punten afwerken en doorstrepen en dat geeft ruimte in je hoofd.
    Voor boodschappen kan ik al helemaal niet zonder, anders vergeet ik de helft en het is oook bewezen dat je dan goedkoper uit bent!
    De afspraken staan allemaal op een groot white-board net als dingen die je niet moet vergeten zoals iemand een kaartje op tijd sturen.
    Dat bord zie ik elke dag en dat herinnert mij aan die dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ik ben een echt lijstjes persoon. Ik heb ook een app ervoor op m'n telefoon, heel handig!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥