Yoga

by - januari 14, 2013


Vaak zei ik tegen mezelf en anderen dat ik aan yoga en meditatie ging doen. Veel verschillende
 reacties kreeg ik erop maar ook enkele tips voor goede yoga scholen. Maar de lessen zijn mij 
iets te duur. Bij de Fysio kreeg ik steeds vaker te horen dat regelmatige meditatie goed voor mij 
zou zijn om de rugspieren wat te ontspannen ( wat ook een groot probleem is) Yoga mocht ook
maar ik moest oppassen met de oefeningen en op mijn eigen tempo gaan beoefenen. 


 Vriendlief vond dit een goed idee en gaf mij voor Sinterklaas een yoga mat cadeau. Maar toch 
bleef het matje in de hoek liggen. ‘Zou ik het wel kunnen? Zo gemakkelijk ziet het er nog niet uit.
 Zou ik niet meer last van mijn rug gaan krijgen? Voer ik de houdingen wel goed uit dan?’  Dit 
waren enkele gedachten die in mijn hoofd dwaalden. Yoga, hetgene dat ontspannend moest zijn 
had dus het tegenovergestelde effect. Totdat ik besloot om het gewoon maar eens te gaan doen.
Die rugpijn heb ik toch al.. Als ik het niet goed doe, dan leer ik om het 
beter te doen en wie
niet waagt die niet wint..


Mijn matje werd uitgerold en enkele diepe ademhalingen werden  genomen. Al snel volgend door
de eerste houding. Deze reeks was  speciaal ‘om stil te worden’. 8 oefeningen  
en meditatie
als gevolg.  
Veel is er bijgeleerd, niet alles ging perfect ( ik kan nu toch echt wel duidelijk zien dat
mijn rug heel stijf is) maar ik heb het gedaan!  
Mijn eerste yoga  sessie van mijzelf, voor mijzelf.
Hoe ik er nu tegen aan kijk?

Yoga en zeker Meditatie wil ik op dagelijkse basis gaan doen. Ik merk alleen al wel goed 
dat mijn rug heel snel ‘blokkeert’ bij sommige ( en ook simpele) oefeningen. 
Misschien dat dit veranderd en anders moet ik gewoon wat andere oefeningen erbij
 zoeken. Ik heb er al een paar gevonden voor rugklachten en die ga ik zeker eens 
proberen.Toch een Yeey! voor de eerste keer yoga dus..

-wordt vervolgt- 


You May Also Like

13 Reacties

  1. Hey Michelle,ik kan niet meepraten over yoga maar ik vind je foto kei lief!!!!hele fijne week....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He ingrid,
      dat geeft niets, vind het toch erg leuk en lief dat je een reactie achterlaat ^^ Ik vond beide plaatjes zo leuk! En toen ik mijn matje uitrolde zat mijn kat Simba er ook al gelijk boven op haha ;)

      Verwijderen
  2. Goed zo, zeker als het zo goed voelt!
    Misschien kan de fysiotherapeut je helpen om je rug wat soepeler te krijgen, dan gaat de Yoga ook beter en dat stimuleert weer. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas is na 3 jaar Fysio therapie dit nog nooit gelukt Angelique.
      Mijn rug blijft vast lopen, nu ik bij een Mensendick-therapeut zit willen ze kijken of dit met een ander soort therapie wel wil.

      Verwijderen
    2. Ik hoop echt dat ze wat voor je kunnen doen, die pijn steeds word je echt niet vrolijk van :-(

      Verwijderen
  3. Ik kan er wel over meepraten want ik heb een jaar lang op yoga les gezeten.
    Ik heb helaas geen lichaam dat doet wat mijn geest wil en heb door jouw stukje zelf een stukje geschreven over mijn yoga-ervaringen.
    http://mariaspiritueel.blogspot.nl/2013/01/yoga.html

    Groetjes van Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed dat je het toch uiteindelijk geprobeerd hebt! Hopelijk gaat het de volgende keer wat beter en heb je er ook dat werkelijk wat aan:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed dat je bent gestart! Lijkt me lastig als je geen ervaring hebt. Lessen zijn idd duur (zoals ook andere leuke lessen in bijv de sportschool), maar zijn er geen dvd's bijvoorbeeld? Dan zie je ook hoe het gaat..
    Ik zou ook best eens vaker wat ontspanningsoefeningen willen doen. Komt vanzelf als de wil er maar is :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog 2 boeken staan, een complete yoga sessie op DVD en nog een instructie DVD, moet goed komen dus ;) Starten vind ik vaak het lastigste.. Misschien een mooi moment voor jouw om ook te starten :)

      Verwijderen
  6. Ik vind het heerlijk om af en toe yoga te doen. Ik doe het ook gewoon thuis op een matje en oefening baart echt kunst. Gewoon volhouden dus! Je voelt je zo lekker daarna.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil het eigenlijk ook gaan doen... Nu nog ermee beginnen ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ooohh die eerste foto...smelt!!! Heel verstandig om met yoga te beginnen, een mooi rustpunt in deze drukke tijd. Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yoga is iets waar ik niet aan zal beginnen omdat bij die scholen je toch een soort lenigheid moet hebben he ;) Maar ik heb wel een tijdje tai chi gedaan, ik vond dit wel rust gevend alleen wanneer er geluiden bij om de hoek kwam kijken moest ik beetje lachen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥