Dagelijks rust momentje

by - januari 06, 2013


Nog een paar uurtjes en dan is deze vakantie ook weer voorbij. Twee weken ze lijken heerlijk lang maar
achteraf had ik altijd nog zoveel willen doen. Ik had mezelf terug willen vinden deze vakantie, meer tijd
voor mijzelf vrij maken, beginnen met Yoga en Meditatie en herontdekken wat ik nu wil en belangrijk
vind.  In plaats hiervan heb ik mijn vakantie zo volgepland met bezoekjes, de feestdagen, even snel hier
en daar heen vliegen, uren winkelen en natuurlijk de verbouwing dat ik eigenlijk helemaal geen rust heb
gepakt. En dit is juist zo belangrijk voor mij en mijn rug.

Een uurtje geleden ging ik met mijn Yoga Magazine lekker op de bank zitten ‘wanneer heb ik dit voor
het laatst gedaan?’ kwam er gelijk in mij op. Natuurlijk is het bijkletsen met familie en vrienden is ook
leuk maar ik vergeet die rust momentjes. De week is nog niet eens begonnen of ik zou het alweer zo vol
plannen. Een paar vaste afspraken zoals school, naar de kapper gaan en twee bezoekjes en een bezoek
aan de sportschool is ingepland en voor de rest wordt het Mies Time.  Dat ga en moet ik ook vaker doen. 




Het huis begint nu heel netjes te worden dus daar keert de rust ook weer wat terug. Ga jij maar eens
op een yoga matje zitten terwijl je tussen de troep en 101 afspraken zit. Dan zit je gewoon niet
lekker rustig. Ik ben heel blij met onze nieuwe slaapkamer maar ik zit er nu even geestelijk en ook
(weer) lichamelijk doorheen, ik heb teveel gedaan voor wat ik kan en dat slaat zich nu terug op
mijn lichaam.

Ik wou eigenlijk meer gaan bloggen over borduren en handwerken maar ik kan merken dat ik steeds
meer behoefte krijg om persoonlijke verhalen erop te zetten. Hopelijk lezen jullie deze ook met veel
plezier. Maar goed, het is zondag avond., Er staat een lekker kopje thee op mij te wachten en ook de
 Mini Autumn Cat Magic. Misschien zal er vanavond nog wat gelezen worden en morgen breekt een
nieuwe week aan.  Nieuwe kansen om nieuwe dingen te gaan ondernemen en de rust weer terug te vinden.


Herken jij dit ook? 



You May Also Like

9 Reacties

  1. Dit soort blogberichten lees ik niet met veel plezier, maar wel met veel interesse. Ik wil graag weten hoe het met je gaat (knap dat je dat zo onder woorden kunt brengen).
    Ik denk dat als je weer in het dagelijkse ritme zit, je ook beter je rustmomenten kunt inplannen. Heel veel succes en rust toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel herkenbaar hoor. De kerstvakantie is er bij mij altijd één die zo voorbij vliegt, veel bij familie of familie hier, winkelen, enz. Maar niet echt rust inderdaad. Dat pakken we nu dan maar weer op tussen werken door?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kerstvakantie is nu eenmaal geen vakantie waar je van uitrust!
    Ik denk dat we dat allemaal wel kennen.
    Veel te veel feesten, boodschappen en visites.
    En dan is het ook nog zo donker en druilerig...dat geeft ook niet veel energie.
    Gewoon terug in het ritme komen is vaak het beste.
    En ik lees je blog altijd hoor, ook al reageer ik niet elke keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Michelle,

    Geweldig hoor hoe jij elke keer je gevoelens en gedachten onder woorden weet te brengen. En geloof mij ook een blog met persoonlijke verhalen is voor velen van ons interessant om te lezen. Dus maak je hier niet te druk over.

    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moet eigenlijk vaker mijn rust pakken...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je persoonlijke stukken fijn om te lezen, dus als je meer persoonlijk wilt schrijven moet je dat vooral doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel verstandig...ik ben nu 48 jaar en nog moet ik mijzelf soms een halt toeroepen en rust nemen. Dus heel goed dat jij er nu al bewust mee bezig bent! Fijn hoor..persoonlijke verhalen in combi met je mooie handwerk..helemaal goed! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Michelle,

    Hopelijk heb je je week niet volgepland ondertussen :-) Maar aan jezelf gedacht , inderdaad rust is belangrijk, even een zen-momentje en we kunnen er weer tegenaan hé :-) Hoop dat het mag deze week voor je.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel herkenbaar hoor! Maar doordat vriendlief en ik beiden zien waren, onze energievoorraad een beetje op was en we ons door kerst heen sleepte, hebben we ook juist veel rust gepakt! De 2e week van de vakantie waren het vooral de laatste ziekzijnrestjes & hebben we nog een aantal leuke dingen gedaan, zowel binnen- als buitenhuis. Sinds zondagavond ben ik weer thuis met een heleboel dingen die ik wil doen. Alleen heb ik er nog steeds nauwelijks puf voor!
    Ook ik blog de laatste tijd graag persoonlijk. Dmv fijne foto's die ik maak met instagram, maar ook teksten om ff mijn ei kwijt te zijn. Juist dat maakt bloggen zo leuk en ik vind het ook altijd interessant om bij jou te lezen!
    Hoe bevalt jouw yoga? Ik ben nog wat zoekende naar sport/ontspanning. Wil me gaan inschrijven voor Zumba, maar mij daarnaast weer meer in mindfulness/medicatie oid gaan verdiepen om lekkerder in mijn vel te zitten. Dit hielp mij een jaar terug heel goed!
    Veel succes met aan jezelf denken en werken. Neem je tijd. Bewustzijn is vaak stap 1. De rest komt wel!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥