Nieuwe stofjes

by - oktober 24, 2012


Na een emotioneel dipje gisteren vond ik het tijd voor wat leuks, ik besloot
om wat leuks voor mijzelf te kopen en een nieuwe hobby te starten.. naaien
Al jaren loop ik met dit idee maar iets hield mij tegen, misschien is het te moeilijk?
Misschien te duur? Ik besloot om het gewoon eens een kans te geven, dus er werd
een bezoekje gebracht aan de stoffen winkel hier. Het was nog knap lastig om een
keuze te maken, wat een prachtige ( en goedkope) stoffen heb ik gezien!


Uiteindelijk verliet ik de winkel met een goede schaar en 3 stoffen. Natuurlijk ga ik eerst klein
beginnen met een etui en mobielhoesje enz maar op den duur is het de bedoeling om ook
zelf kleding te gaan maken. En dan vooral rokken, jurken en ooit nog eens een mooi Korset.

De linker stof gaat ooit een rok worden, de middelste stof word gebruikt als voering in mijn
Snowflake tas en de rechter stof zal een tas en mobielhoesje worden. Aangezien de stof
goedkoop was heb ik overal een groot stuk van gekocht ( 3 m) zodat ik zeker weten genoeg
heb, ook als ik iets verpruts.


Deze mooie, licht-blauwe stof gaat de voering van mijn Snowflake tas worden.
Hiervoor ging ik eigenlijk naar de winkel maar zoveel ander moois kan je niet laten 
liggen hé. Er zit een licht patroon van Cherry Blossoms in dus dat past helemaal bij mij.

Nu maar eens mijn mini-naaimachine onder het stof vandaan halen, eens zien of
het allemaal nog werkt en ik volgens patroon kan werken. Een leuke nieuwe uitdaging!

Iemand nog tips voor een beginner?



You May Also Like

8 Reacties

  1. Dat eerste stofje ziet er echt mooi uit! En ik ben nog steeds benieuwd naar je tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind vooral het lila stofje mooi.
    Leuk, dat je je op dit gebied gaat begeven!
    Ik heb zo'n voorgevoel dat het je allemaal heel goed gaat lukken.
    Succes en bovenal, veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tip: patroon eerst op papier tekenen, dan opspelden.
    Daarna op de stof tekenen met kleermakerskrijt of ouderwets rijgen.
    Dan uitknippen met een cm rondom.
    En verder...al doende leert men!
    In de winkels is vast wel een handig boek te vinden met alle beginselen.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Af en toe moet je jezelf eens lekker verwennen! En dat heb je goed gedaan. Veel succes met je stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk een nieuwe hobby,
    Ik had ook nog nooit achter de naaimachine gezeten,
    en zie wat het geworden is.
    Dat moet jou ook vast lukken.

    Ik wens je veel succes, en ben benieuwd of het gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke stofjes veel naaiplezier

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk! Ik heb ook al de naaimachinekriebels ontdekt, maar heb er gewoonweg nog geen tijd voor gevonden & zelfs weinig voor het haken (wat ik nog liever doe)! Super gaaf om op ten duur zelf je kleding te maken. Uniek! Dat lijkt mij ook helemaal geweldig! Geniet van je nieuwe hobby! Ik ben benieuwd naar de resultaten.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥