Amineko

by - oktober 21, 2012

Wie kent ze nu niet? Deze leuke en beweegbare katten..
 'Amineko de amigurumi kat is een creatie van Nekoyama uit Tokio. Nekoyama is
een ware katten fan en op een dag leek het haar een leuk idee om een katje te 
haken wat er slapend uit zou zien. Met dit in haar achterhoofd begon ze te haken en 
het resultaat was een klein simpel gehaakt katje met een heel grote persoonlijkheid. 
Wist je trouwens dat ami in het Japans gehaakt betekend en neko kat ?'


Na zoveel leuke voorbeelden wilde ik er ook graag eentje haken, ik had nog
een mooi bolletje wol van deze aankoop en na een paar uurtjes haken had ik zijn 
'onderdelen' af. Maar het in elkaar zetten liet een aantal maanden op zich wachten.


Wat erg he, maar afgelopen vrijdag besloot ik om wat oude projecten af te maken
en zo ook deze blauwe kat. De gezichtsuitdrukking ben ik nog niet tevreden over,
maar misschien maak ik nog een tweede Amineko voor nog een poging ^^
Dit mediteerende katje zal later bij een ziek kindje van het Poekie Project 
gaan wonen.

You May Also Like

12 Reacties

  1. Hallo Michelle,

    Goh jij ook al zo ziek en niet ziek, het hangt echt in de lucht he.
    Ik heb het al een week nu, heb toch liever dat het dan gewoon zou doorbreken hoor, ben je er ook gelijk vanaf hé, nu loop je zo bah rond :-)

    Je gehaakte creaties zijn mooi ! Ben benieuwd naar je tas ermee hoor.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja vooral in de koudere maanden heb ik er last van. Op het moment gaat het met wat vitamine tabletten wel aardig goed. Hopelijk gaat het bij jouw ook snel over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi is je Amineko! Dat blauw staat haar goed! (nou ja, welke kleur niet? ;-) )
    Het blijft een leuk beest, zowel om te maken als om mee te spelen, uh.... ik bedoel natuurlijk om te fotograferen XD

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad, ik heb alweer zoveel mooie kleurvariaties gezien!
      Genoeg inspiratie ;)

      Verwijderen
  4. Hij is erg leuk hoor!
    En ook hier liggen wel eens half afgemaakte projectjes te wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk katje heb je gemaakt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leukerd is het geworden zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze lijkt lekker veel op mijn amineko, hij is super leuk geworden. Wat lief dat je dit aan het Poekie project schenkt. Liefs, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kat is super leuk geworden en wat lief dat je hem aan het poekie project schenkt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattig katje is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥