Floriade 2012

by - september 23, 2012

Zoals ik in het vorige blogje al aangaf,de foto's en verhalen van mijn vakantie
splits ik op in een paar logjes. Dit om vermoeide ogen en RSI polsen te voorkomen ;)

Vandaag een logje over de Floriade, een evenement dat draait om creatie, bloemen, planten,
de natuur, ontwikkelingen, gezelligheid en culturen. Ik ging er vooral heen om de mooie
bloemen en planten te bewonderen. Wat ik niet wist is dat er ook hele mooie creaties en
acts waren. Deze mevrouw verwelkomde iedereen s'ochtends. De rechterfoto laat
de kabelbaan zien, deze bracht je van de ene kant naar de andere kant van het park.
Dit bleek wel handig te zijn want het park was groter dan wij dachten. ^^


Hele paden waren aangelegd in de bossen, als je zou willen zou je hier uren kunnen
rondlopen. In het begin toen we nog fris en fruitig waren hebben we hier dus ook
 een mooie wandeling gemaakt. Hier en daar waren tuintjes aangelegd met prachtige
bloemen en planten. De planning was om s'middags ook nog door de bossen te wandelen
maar helaas waren we toen zo moe dat we hier niet meer aan toe kwamen.



Enkele bloemen die we hebben gezien, van de honderden ;)



Het park was opgedeeld in 5 sectoren, ieder met eigen creaties, bloemen en planten en sommige
ook met acts of voorstellingen. In de sector 'Green Engine' stonden prachtige bloemwerken.
Hier hebben wij ook enige tijd doorgebracht, er was ook zoveel te zien!




Het kunstwerk achter mij is helemaal gemaakt uit bladeren,bloemen, mos en krammetjes.
De bladeren worden op gekruld en daarna vast gezet met krammetjes, zodat deze bijzondere
vorm erin blijft. Daarna wordt alles verder versierd met bloemen. Op de foto hieronder
kan je de opgerolde bladeren iets beter zien. Wat een tijdrovend werkje is dit geweest!



Behalve van bloemen en planten kon je ook genieten van rustgevende tuinen
en vijvers. In de sector 'Relax and Heal' stonden rust en harmonie voorop.
Alles was volgens de Japanse cultuur ingericht, in de vijvers zwommen Koi karpers
en de tuinen waren heel secuur aangelegd, zodat de goede energie kon stromen.



In de sector 'World Show Stage' kon je verschillende culturen bezoeken en beleven.
Leuk om even door heen te lopen maar daar zijn we niet lang gebleven. Dichtbij was namelijk
het vriendenbos. Deze bomen hoorden bij een sterrenbeeld en hadden ieder weer zijn eigen 
eigenschappen en betekenis. De vele picknick bankjes werden ook goed gebruikt, heerlijk om je
boterhammetje op te eten onder de schaduw van deze bomen.Ook de vlindertuin en het
vogelhuis werden bezocht. Ieder weer prachtig aangelegd en rijk aan informatie over
de verschillende dieren dieer leven. Eigenlijk was er teveel om te zien en te beleven, een
hele  dag heb je zeker wel nodig.

Als je de kans krijgt en van natuur houdt, zou ik zeker een keertje naar de Floriade gaan.
We hebben zoveel mooie dingen gezien, het is gewoon teveel om hier op te schrijven.
Ik hoop dat ik een beetje een (leuke) indruk van de Floriade heb kunnen geven, op internet
kan je er natuurlijk nog veel meer over vinden.


You May Also Like

8 Reacties

  1. Bedankt voor de leuke foto's van de Floriade.
    Je hebt weer hele andere dingen gezien dan toen wij er waren.
    Helaas is het vanuit hier niet te doen om er vaker heen te gaan,maar anders was dat zeker gebeurd.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello

    Your photographs are stunning and such beautiful flowers! Looks like you had a great vacation!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke foto's, ik denk dat ik volgend jaar maar eens ga kijken. Je hoort er zo veel leuks over :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wauw, wat een super gave foto's zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie reportage Michelle! Oh zo'n kabelbaan lijkt mij ook bijzonder...al dat moois vanuit de lucht bekijken! En die Japanse tuin trekt mij ook aan. En wat een leuke foto van jou! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥