Een nieuw huisje

by - augustus 24, 2012


Al langere tijd wou ik de sluierstaarten in het grote Aquarium over plaatsen,
maar we hadden er nog een paar tropische vissen inzitten. Toch maar weer
nieuwe guppen erbij, wat kikkertjes, een appelslak en toen was de populatie
weer aangevuld. Na een tijdje begonnen er wat vissen dood te gaan, toch maar 
een anti-schimmel en -bacterie kuurtje erin ( is vaak de oorzaak) maar dit hielp niet.
Gelukkig gingen er op een gegeven moment geen vissen meer dood, maar ik had
er nog maar een stuk of 8. Tijdens de vakantie van mijn ouders waren er ook veel
vissen dood gegaan, dus al snel stelde ik de vraag of hun mijn vissen niet wilden hebben.


De vissen werden gevangen en verhuisden, dit Aquarium werd schoon gemaakt
( toch iets te veel vissen erin gehad!) de planten en tak kregen een nieuwe plek en de
oude pomp werd ingeruild voor een nieuwe. Het Aquarium van 60x30x30 was klaar
voor zijn 3 nieuwe bewoners. Genoeg ruimte hebben ze nu, misschien dat ik er nog  
twee of drie bij haal, maar dat zie ik over een paar dagen wel. Eerst alles maar even met
rust laten en de natuur zijn werk laten doen, noujah de kunstmatige natuur
in dit geval. 1 ding is zeker, ze zijn blij met hun grotere huisje. Ik zal eens kijken of ik 
binnenkort wat mooie(re) foto's van het aquarium kan maken..

Het weekend begint al goed voor deze beestjes, en hopelijk hebben wij ook
een mooi en zonnige weekend  ;)



You May Also Like

10 Reacties

  1. Het ziet er mooi uit, zowel voor de vissen als de lay-out die je voor je foto's gebruikt.
    Heb je daar een speciaal programma voor?

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, ik gebruik mixbook.com
      Is eigenlijk een programma om zelf een digitaal fotoalbum te maken. Ik maak de afbeelding zoals ik hem hebben wil, maak een printscreen en plak die in Photofilter. Beetje knippen, copyright erop en klaar ;)

      Verwijderen
  2. Ziet er goed uit, hopelijk gedijen de vissen nu beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh de vissen doen het goed hoor ;)
    Ze zijn toch al wel 7 a 9 cm en dan heb ik de staart niet meegerekend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hello

    just visiting your blog.
    Your fish look lovely in their mew aquarium, I hope they settle well.
    Your stitching is beautiful!
    Happy weekend

    Holly x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtig aquarium is het geworden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben zeker dat ze heel blij zijn met hun nieuwe woonst.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥