Vakantie

by - juli 15, 2012

Vrijdagmiddag was mijn laatste stage dag voor dit jaar.
Met deze middag sloot ik het tweede jaar af.
Twee jaar alweer, de tijd gaat zo snel. Mijn eerste stage bij een dierenarts, ik heb er de leuke en minder leuke kanten van mogen mee maken. Ik vind het ergens wel jammer dat ik er weg moet, de mensen waren aardig, het was een kleine  en rustige praktijk en ik begon net mijn draai te vinden. Maar juist dat kleine en rustige werkte mijn opleiding tegen, ik kon er niet alles doen wat ik eigenlijk wel zou moeten doen. De vertrouwde kleine praktijk ruil ik straks in voor een grotere, met meerdere dierenartsen en assistentes. Waar ik een volledig teamlid van ga worden. Maar dat is pas over twee weken, eerst heb ik nu heerlijk vakantie. De vrijdag middag werd afgesloten met twee manden met lekkers. Nootjes, kaas, chocolade en wijn vulden de manden. Het cadeau werd goed ontvangen, altijd leuk als je mensen blij kan maken.  Over een aantal maanden kom ik er nog eens terug om mijn bewijsstukken op te halen, hopelijk met een krabbel en goedkeuring. Maar daar hoef ik nu nog niet aan te denken.

Deze twee  weken zullen in het teken staan van rust en mijzelf weer terug vinden.
Het beter leren luisteren naar je lichaam en gevoel. 
Stoppen wanneer je lichaam dat aangeeft.
Het ontdekken wat ik wil en wat ik belangrijk vind. 
Uitzoeken in welke hobbies ik meer tijd wil steken en sommige ideeën zullen uitgewist worden. Het klinkt misschien niet als vakantie maar ik vind dit belangrijk, even alles weer op een rijtje zetten. Als alles duidelijk is ben ik zelf ook rustiger. Voor die rust zal ik vaker mijn yoga en meditatie boeken opzoeken en zo ook de natuur. Deze foto's heb ik vanmiddag in het bos genomen. De bloemen staan nu nog zo mooi in bloei, zelfs met al die regen van de afgelopen tijd. De natuur vind het niet erg zo te zien. Het is toch heerlijk om even stil te staan bij al dit moois, de heerlijke geur van regen die in de lucht hangt, de bloeiende bloemen, de zang van tientallen vogels. Een goed begin van mijn vakantie..



You May Also Like

7 Reacties

  1. Fijne vakantie en heel veel succes met ordenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat je eindelijk je stage hebt afgesloten en natuurlijk nu lekker vakantie vieren! Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fijne vakantie, lekker genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ga et lekker van genieten. Ik heb ook heerlijk twee weken vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥