Fall Fairy & Zen Garden

by - juli 29, 2012



Afgelopen week werd er rustig verder geborduurd aan de Fall  Fairy.
De tijd die ik hierin heb gestoken kan je goed zien, op twee rijen na is er bijna
een volledige bladzijde te zien. Ze is erg verslavend om aan te werken.

De tweede foto laat een Boeddha zien, een cadeautje van een vriendin.

Het is een Zen Garden, deze komen oorspronkelijk uit Azië en zijn gebaseerd
op rust, harmonie en simpelheid. Volgens de traditie worden er geen echte bloemen
gebruikt omdat deze met hun kleuren te veel zouden opvallen, de harmonie
en rust zouden dan verstoord zijn. Planten en dan voornamelijk vetplanten worden
wel vaak gebruikt, dan werk je natuurlijk wel met echt zand. Zo kan je veel
verschillende mooie combinaties maken.Van een paar stenen en schelpjes tot aan
een minituintje met Bonsai boompje. Opzich zijn er geen echte 'regels' voor, als het maar
rustgevend en harmonieus is. Meer informatie kan je hier vinden. Ik vind deze
combinatie ook erg leuk, dit is trouwens mijn derde Boeddha 
die ik nu in
huis heb staan. Misschien dat er nog 1 of twee mooie schelpen bij komen...

Hebben jullie al eens van Zen Gardens gehoord, of heb je er zelf eentje gemaakt?



You May Also Like

11 Reacties

  1. Wouw wat ga je toch hard met de Fall Fairy, en ja ik heb ooit wel eens over zo'n zen garden gelezen, leuk cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful! I don't have a Zen garden but really like yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je fall fairy vorderd mooi! Wij hebben geen Zen garden, maar wel een boedha thuis staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fall fairy is prachtig, super

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fall Fairy ziet er mooi uit en je hebt alweer aardig wat gedaan.

    Je Zen Garden ziet er mooi uit, ik heb er wel over gehoord en zelfs ook een paar gezien in het groot.
    Maar deze is iets makkelijker te onderhouden.
    Geniet er van.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello Michelle,
    Je borduurwerkje is op weg om weer een prachtstuk te worden.
    Ik heb zelf geen Japanse tuin (Karesansui), maar wel vrienden die er een hebben, met bonsai's en Koi's. En hun voortuin is een Zen Garden.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een zen-garden heb ik ook niet, maar wel veel van Boeddha, toevallig gisteren 3 schilderijen gekocht van Boeddha, zen-stenen, en nog een klein schilderijtje, op tafel staat ook een schaaltje met steentjes, een boedha en 2 stenenlotussen aan weerszijden. Verder staan er nog verschillende boeddha's in de woonkamer. In het nieuwe huis, willen we een echte zen/ japans achtige inrichting gaan doen, vandaar alvast de schilderijen. Je hebt een leuk cadeautje gekregen, helemaal mijn smaak ;) En je Fall Fairy gaat ook rap, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb nog nooit van een Zen Gardens gehoort, maar het ziet er wel heel erg mooi uit! Misschien die informatie binnenkort maars lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Michelle,

    Wauw, leuke zen garden, had er nog niet van gehoord neen. Vrienden van ons hebben wel een bonsai-bosje , maar zijn zelf nog aan het leren erover, hoe te onderhouden,..denk niet dat het simpel is hé ?

    En je borduurwerkje gaat ook goed, mooie kleuren zijn het om mee te werken.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Michelle, als eerste weer mijn complimenten voor je leuke blog, zo leuk geschreven. Ik vind het plaatje boven aan je blog ook geweldig, zou ook mooi zijn om te borduren. Je werken worden erg mooi. Je schreef op mijn blog dat je bij 18 inch toch met twee draadjes had geborduurt. Ik was hier ook aan begonnen maar vond het niet mooi egaal worden.., volgens de vrouw van de handwerkwinkel zou je op 18 count met 1 draadje moeten borduren, en als het af is en je wast het, gaat het papje uit de stof, en zou het er mooi vol uitzien..., ik vertrouw op haar advies, of heb jij andere ervaringen?

    Groetjes Angelique.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hello

    Just found your lovely blog.
    I love your Fall Fairy project and your zen garden is great.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥