Mandala's

by - juni 14, 2012


Het woord mandala komt uit het Sanskriet en betekent "cirkel". 

Door de eeuwen heen wordt de cirkel gezien als een symbool voor de eeuwigheid, 
er zit immers geen begin of eind aan.Mandala's worden beschouwd als een soort venster naar
 het innerlijk, naar de ziel. Het tekenen van mandala’s zou rust geven en je zou je dichter bij
je eigen gevoelens brengen. Om de laatste twee redenen ga ik er ook mee beginnen.

Op internet staan honderden mandala's, deze vond ik erg mooi. Klik op het plaatje om
naar de bijbehorende site te gaan.





Vandaag heb ik als eerste maar eens goede potloden gehaald bij onze handwerkwinkel.
Niet goedkoop, maar zo heb je wel een stukje kwaliteit en kan je ook echt iets moois maken.
Er zijn verschillende kleuren samengevoegd in één potlood, dit geeft een erg leuk effect.



Ik kan niet wachten om te beginnen ^^  Straks als er wat af is kunnen jullie ook foto's
verwachten, ondanks dat ik al genoeg hobbies heb wil ik mij toch maar geen bezig houden
met tekenen. Van zowel mandala's als gewone tekeningen en portretten.

Ben benieuwd wie er hier nog meer tekent :)


You May Also Like

7 Reacties

  1. Wat leuk! Ben benieuwd naar de mandala'a die je gaat tekeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow, wat een mooie potloden!!! Die heb ik nog nooit gezien. Heerlijk om te kleuren, heel ontspannend, zeker mandala's. Tekenen is helaas niet voor mij weggelegd. Heel veel succes, plezier en ontspanning!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk, ik heb het ooit geprobeerd maar was voor mij niet weg gelegd. Ik ben te perfectionistisch en juist bij mandala tekenen moet je volledig op je gevoel gaan en niet precies de lijnen willen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor!
    Ik tekende vroeger ook veel en graag en niet eens onverdienstelijk, maar heb nu te veel andere hobby's om het erbij te doen.
    Toch als ik jou zo hoor en die spulletjes zie...dan begint het te kriebelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mandela's zijn heerlijk om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk!! Klinkt ook goed de redenen waarom je het doet. Je potloden zijn super leuk! Ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien. Zo heb ik met haken wel eens bolletjes gehad met 3 kleuren in 1, maar het ligt eraan wat je ermee maakt en hoe mooi ik het daarom vond hihi..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke potloden Michelle ben heel benieuwd naar de mandala's die je daarmee gaat maken

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥