Ik heb je niet gemist..

by - juni 21, 2012


Na lange afwezigheid kwam het vorige week weer terug.Een klein pijntje in de onderrug, helaas vond hij het schijnbaar gezellig bij mij en is lekker gaan uitbreiden. De laatste 3 a 4 jaar heb ik last van rugpijn, niet elke dag en ook niet altijd zo hevig, maar toch ik ben er gevoelig voor..  De meeste mensen hebben af en toe eens rugklachten en dan vaak ook in de onderrug. Vaak zijn stress, vermoeidheid en verkeerde bewegingen hiervan de oorzaak.De mindere bekende vorm is de pijn in het bovenste gedeelte van je rug. Ik heb van beiden helaas last. De dokter verwees me toen naar een Manuele Fysiotherapeut.  Wekelijks zat ik daar, om elke keer weer mijn 'rug te laten kraken' geen prettig gevoel. 
Na van studie en werk te zijn verwisseld (minder herhalende bewegingen) ging het een lange tijd goed. De woorden 'Neem voldoende rust,let op je houding, hou je rug soepel en probeer ermee te leren leven' kreeg ik mee. Door koppigheid ging ik gewoon stug door, ik was immers maar 18. En dan al rugklachten, mensen en vooral werkgevers snappen dat vaak niet. Nu de dag zie ik dit gelukkig wel iets anders. Je lichaam is het belangrijkste dat je hebt, niemand kan ervoor zorgen behalve jijzelf. Daarom werd er rust genomen, thuis blijven en niet teveel hooi op je vork nemen. Helaas na een halve dag stage  zijn al deze goede zorgen alweer weg. 

We beginnen weer van vooraf aan. Morgenochtend wordt de Fysio weer gebeld voor een afspraak want zo kan het niet langer.  Google is meestal mijn beste vriend maar de berichten die ik lees wordt
ik niet  zo vrolijk van. Hopelijk ben ik op de verkeerde resultaten uitgekomen en kan de Fysio mij wat
anders vertellen.  Want we gaan natuurlijk wel gewoon door. 
Er zijn immers verschillende paden die
op je bestemming uit kunnen komen..

You May Also Like

5 Reacties

  1. Oei, dat is niet fijn, ik weet er alles van. Een stapel oefeningen om de buikspieren te trainen kreeg ik mee, deze spieren moeten immers de ruggenwervel op zijn plek houden en ondersteunen. Bij mij wordt het tot nu toe "instabiele rug" genoemd, maar af en toe vrees ik ook het ergste...
    Heel veel sterkte en beterschap, ik hoop dat je weer snel van de klachten af bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Michelle,

    Verzorg je goed hoor, je hebt maar één rug hé !
    Ik ben geopereerd op mijn 21 jaar eraan, dus ik weer wat het is, helaas en zelfs vandaag de dag , als ik een foute beweging doe, mag ik het voelen hoor.
    Dus rust maar gioed en hou je rug warm met een warmtekussen ofzo (weet het klinkt gek, als het buiten ook warm is hé)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt niet fijn. Succes ermee. Ik hoop dat het snel wat beter gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje wat vervelend dat je steeds zo'n last van je rug hebt! Hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid of gaat het weer wat beter met je rug!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is flink balen. Helemaal omdat je nog zo jong bent! Ik heb sporadisch klachten en vaak is het door het werk in de thuiszorg waarbij een verkeerde aangenomen wordt. Wellicht helpt het om wat te gaan zwemmen (werd mij vroeger geadviseerd, zelfs droogzwemmen met kussens onder je buik!) en ook buikspieren trainen werkt. Succes ermee en laat die pijn maar mooi verdwijnen!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥