Cursus Relaxen gevraagd

by - juni 27, 2012

Nog 2,5 week en dan heb ik eindelijk vakantie. Nog even doorzetten en dan kan ik uitslapen, relaxen, meer aandacht aan mijn hobbies, huisdieren en huis besteden en kan ik genieten van  de rust. Normaal bestaat mijn vakanties uit extra werken en een overvolle agenda, dat gaat dit keer dus niet gebeuren. Ik begin steeds meer te beseffen dat ik mijn rust gewoon nodig heb. 21 jaar of niet, ik moet het rustiger aan gaan doen.  Voor wie mij niet zo goed kennen, ik volg een opleiding tot dierenarts assistente, hiervoor zit ik 3 dagen per week op school en 2 dagen op stage. De opdrachten die ik krijg zijn meestal zoveel dat ik het thuis moet doen.  Ik werk hierbij 1 volle dag in de week en de zondag bestaat uit huiswerk en het huishouden. Naast een student ben ik ook een vriendin van Vriendlief en wonen wij samen met onze huisdieren. Je kan je voorstellen dat mijn agenda soms te krap is voor al deze taken, laat staan voor de sociale afspraken en ontspanning.
Het idee van extra werken, de lange stage dagen, hetzelfde doen en kunnen als de andere leerlingen wordt nu anders tegen aangekeken. De ideeën van minder gaan werken, eerder op stage aangegeven als het niet gaat, mijzelf niet meer te vergelijken met anderen vullen nu mijn gedachte. De natuur wordt ook steeds vaker bezocht, voor mijn verjaardag heb ik een nieuw paar Skeelers gekregen van Vriendlief dus er zal ook weer gesport worden. 
De studieboeken worden eerder gepakt om stress te voorkomen en genoeg is genoeg.
De hoge cijfers zullen vervangen worden door rust, voldoendes, acceptatie en strakke planningen,
een planning dat alles gebeurd maar dat mijn gezondheid en ontspanning voor op staat. 


De waarschuwingen van mijn lichaam, geest, familie, vrienden en zelf leraren zullen nu
gehoord en verwerkt worden. En hoe ik dit allemaal ga aanpakken? 

Kleine muizen stapjes nemen.. en daar wordt dus niet pas morgen mee begonnen maar vandaag al.

You May Also Like

6 Reacties

  1. Rust is een heel belangrijk onderdeel van het leven, als we rusten verwerken we de prikkels die we die dag hebben ervaren. De inspanning en energie die gebruikt zijn word opgevuld. Als je niet op tijd de rust neemt laat je lichaam het duidelijk merken, het is nu aan jou om je lichaam te lezen.

    Succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En je hebt helemaal gelijk; goed bezig door daar vandaag al mee te beginnen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel belangrijk dat je je rust gaat nemen. Aankomende vakantie ga ik dit ook zeker doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt helemaal gelijk. Lekker rust nemen. Ga ik ook doen over een paar weken. Naast mijn tennistournooi en borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt helemaal gelijk. Lekker rust nemen. Ga ik ook doen over een paar weken. Naast mijn tennistournooi en borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed zo! Je bewust worden is al stap 1. Je hebt een behoorlijk druk leventje. Wanneer ik stage loop, werk ik er niet naast. Ik heb dan ook nog het voordeel dat ik thuis woon (en blijf voorlopig om die redenen dat ik wat meer rust heb en kan sparen) en nee kan zeggen tegen een 0-urencontract. Zet hem op, geef je grenzen aan en luister goed naar jezelf en je lichaam!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥