#2 Cactussen kweken

by - juni 30, 2012


Meer dan een jaar geleden heb ik mijn eerste kas (klik) gekocht. De bloemen
deden het niet zo geweldig en kwamen ook niet echt op. Ook de tweede poging
(klik) ging niet echt. De cactussen daar in tegen deden het best goed. Ik heb cactussen en
 vetplanten altijd al leuk gevonden en nu het 
kweken ook nog goed ging, besloot ik
om geen nieuwe snijbloemen mix meer te halen.
Tot vandaag heb ik de cactussen eigenlijk nog helemaal niet laten zien.. shame on me


Op 21 juni zaaide ik weer nieuwe cactussen, deze zie je links boven.
Een 'normaal' plantje vormt een steeltje en daaruit ontstaan zijblaadjes zoals bij het
stekje rechts op de foto ,maar  de cactussen groeien al gelijk heel anders.
De cactussen links onder zijn dus van vorig jaar, nog niet echt gigantische he :)

Cactussen staan erom bekend dat het lang duurt voordat ze mooi opkomen.
Laatst kocht ik een mooi  
boek over de verzorging en kweek van cactussen.
Om mij er toch eens wat meer in 
te gaan verdiepen, welke potgrond moeten ze nu echt
 hebben, hoeveel water en licht 
precies en hoe kan je ze in bloei krijgen?
Een leuk nieuw project dus, ik hou jullie 
op de hoogte ^^ 
Ik ben trouwens wel benieuwd of de 'nieuwe cactussen' er anders
uit zullen gaan zien, de zaadjes kocht ik dit keer ergens anders namelijk.

Zo hier en daar zag ik dat meerdere bloggers ook aan het stekken en zaaien
zijn, hoe gaat het bij jullie?




You May Also Like

6 Reacties

  1. Dat zaaien is ook wel een leuke bezigheid, hier wordt wel eens gegrapt dat het hier net een wietplantage lijkt (pubers hè). Maar dit jaar lijkt het allemaal niet optimaal te gaan, komt misschien ook omdat ik er iets minder tijd voor heb. Ik wist niet dat je cactussen kon zaaien, ik dacht meer aan stekken en scheuren om te vermeerderen. Leuk dat je er zo mee bezig bent, ze zien er al heel goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kweetke wel eens bloemen en nu ook tomaten enz. De tomaten doen het erg goed alleen je mist de eerste paar keer toch ervaring. Het is een leuke bezigheid zoals jij ook laat zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu wij een balkon hebben zaai ik eigenlijk niet zoveel (zonde eigenlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Michelle,

    Och wat super ség, zelf je planten van nul te zien groeien, spannend.Soms denken wij er wel eens aan om groenten te kweken, enkel één probleem....onze Mike (ons konijn) loopt los in de tuin hé, hihi, dus zou niet veel overschot zijn voor ons hé :-))
    Maar kruiden doen we wel , nu met de kindjes in de klas, gekocht in de ikea :-) en ze vinden het super om elke ochtend te gaan zien of hun plantjes al gegroeid zijn.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk! Ik heb mijn eigen zomerbloemenset. Heerlijk om steeds nieuwe groeispurten te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Hopelijk doen deze het wat beter... Ik heb hier ook dingen liggen om te saaien maar vergeet het elke keer :P

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥