Jeugd herinneringen #1 Pokémon/Digimon

by - mei 27, 2012


Iedereen heeft wel eens Pokémon gekeken of er iets van meegekregen.
De leuke figuurtjes die soms toch wel erg veel op dieren leken, misschien dat ik het daarom
zo leuk altijd vond. Vanaf het begin was ik al fan. Ik had de knuffels, films, spelletjes,
de kaarten,  de poppetjes en natuurlijk speelde de tv iedere dag Pokémon af. 
Jaren later werd ook Digimon gemaakt, een soort  gelijk concept alleen had iedere hoofdrol 
speler maar 1 Digimon, ze konden niet evolueren, maar in een gevecht konden ze veranderen 
naar hun hogere en betere vorm. Ook dit volgde ik trouw.

Dit is jaren geleden, maar af en toe betrap ik mijzelf erop dat ik het nog wel eens kijk. 
Toen ik een beetje rond ging zoeken op Ravelry en  Wolfdreamer  verbaasde ik mij toch wel
dat  er zoveel leuke haak patronen van Pokémons waren, ze zijn dus nog niet vergeten!
Mijn favorieten mapje is weer goed aangevuld. Onderstaande haak projectjes vond ik toch wel
erg leuk. Kennen jullie ze allemaal nog? Ikke wel, erg eigenlijk. Sommige leerstof krijg ik er maar
niet ingestampt maar de Pokémons  ken ik bijna allemaal nog wel. :)


v.l.n.r Umbreon, Togepi, HootHoot, Wooper, Pichu en Gatomon

Op het moment ben ik met de Pichu bezig, de Gatomon, Togepi en Umbreon vind
ik ook wel erg gaaf dus die zullen ook nog wel gemaakt worden. Nee, ik ga niet alle
Pokémons maken! Haha, dat is niet te doen :) Alleen degene die ik echt leuk vind en
waar ik natuurlijk een patroon kan vinden.

Heb jij Pokémon/Digimon gekeken?
En welke waren jouw favoriet(en)?

You May Also Like

9 Reacties

  1. Ik heb het vroeger wel eens meegekeken met mn broertje, die is 5 jaar jonger als mij, echt favorieten had ik niet...maar meer gewoon door het diersoort of de vrolijke kleuren, mijnes waren balbasar, pikachu, miauw en die oranje salamander...ik weet het, het staat verkeerd geschreven, maar je snapt vast wie ik bedoel.
    Geniet van de zon !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Chantal
    Ik snap zeker wie je allemaal bedoeld, die salamander is Charmander denk ik. Dankjewel, jij ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ik heb de Pokemons door mijn kids uit mijn hoofd geleerd, doordat er de hele dag over gepraat werd. Nu weet ik er nog weer dan de jongens, haha. Ik heb het zelf amper gekeken (alleen af en toe gegluurd of het gepast was voor hun leeftijd), maar ik kan het me voorstellen dat je dat leuk vind/vond met sommige wel heel schattige beestjes! Miauth, ogen dicht! :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De gehaakte pokemons vind ik wel leuk maar ik heb er verder niets mee, gelukkig zijn mijn zoons er inmiddels overheen.
    De filosofie erachter spreekt me ook totaal niet aan.
    Maar mijn jongste heeft er nog een poster van, dus namen ken ik wel.
    Maar ik hoef ze dus niet te gaan haken!hij is 14 en er nu te groot voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh geweldig. Vooral die Togepi en Pichu. Hoewel ik wel meer van de eerste versie van Pokemon ben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig, vroeger keek ik dit ook nog en denk 2 jaar geleden keek ik het ook soms nog. Tegenwoordig staat dit echt niet meer op maar wat was het leuk he.

    Ook de pokemon kaarten, die werden natuurlijk verzamelde.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb dus helemaal niets met Pokémon en dus ook nooit gekeken. De gehaakte vind ik eigenlijk wel heel leuk hoor!
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt zo leuk! Ik keek het vroeger allebei, maar heb meer met Pokemon. En zelfs ik kijk het soms nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben nog van de generatie van voor pokemon, maar mijn kids zijn helemaal mee.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥