Yule

by - december 22, 2011



Yule is de langste nacht. Rond 21 of 22 december bereikt de zon
op het noordelijk halfrond zijn laagste stand.  De winter begint. 
We vieren de geboorte van het licht. Na deze nacht gaan de dagen lengen.
 Het zonlicht keert langzaam terug en hiermee de groei en bloei van
Moeder Aarde.  De wereld lijkt tegen deze tijd van het jaar nog somber, koud
en donker, maar  diep in de aarde ontkiemen de eerste zaadjes die over enkele
maanden  bloemen zullen zijn. Het is een feest van vrede. Een strijd tussen koning
Eik (licht) en koning  Hulst (donker), waarbij de Eikenkoning wint. Het is de tijd van
inspiratie, vooruitblikken en uitgelatenheid. 


Voor de hedendaagse Wicca herinnert Yule ons eraan dat het uiteindelijke
resultaat van dood niet  het einde maar wedergeboorte is.
Ervaar de stilte na de stormen van Samhain, ervaar de stilte die vooraf gaat aan
 nieuwe activiteit. Moge een ieder in deze winterperiode de melodie van de
stilte in zichzelf horen en het innerlijke licht voelen sprankelen.

Blessed Yule!

|Foto| Foto|

You May Also Like

4 Reacties

  1. Hoi Michelle!

    Dankjewel voor jouw berichtje op mijn blog (: Zo kom ik ook weer hier terecht. Wat heb je een ontzettend leuke en mooie blog! Ik voeg je meteen toe aan mijn bloglovin'-lijst, zodat ik niks meer van je hoef te missen.

    Veel liefs,
    Iris Anastasia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zeer mooi

    Een zalige Kerst en een gelukkige Nieuwjaar voor jullie.

    Wat zijn jullie voornemens voor 2012 ?

    Mvg sarama87

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥