Samhain

by - oktober 31, 2011

Samhain staat ook wel bekend als Halloween,
of allerheiligen.Het rituele jaar begint met Samhain op
31 Oktober. Samhain is de donkere tegenhanger van Beltane.
Samhain is het laatste oogstfeest en tevens slachtfeest.
Het vee werd voor de winter binnen gehaalt en voor een deel
geslacht om de winter door te komen. Het bloed werd over 
de akkers verspreid om dank te zeggen en een goede oogst 
voor het volgende jaar te verzekeren.


De dood is het centrale thema tijdens Samhain.
Niet alleen vanwege de slacht en
het offeren maar vooral ook doordat de periode rond 
31 Oktober gekenmerkt wordt door mysterie en magie.
De sluiers tussen de werelden zijn nu dun.

De dood is hier zowel het einde als een nieuw begin.
Met Samhain laat je achter wat je als ballast ervaart en
je vult die leegte met nieuwe plannen voor het komende jaar.
Je kunt jezelf de vraag stellen wat je wilt bereiken, wat je
met je leven gaat doen met de nieuwe cyclus.


Wish you all a Blessed Samhain ^^

You May Also Like

2 Reacties

  1. Interesand dit wist ik niet ;)
    Leuk blogje zo, leren we iets bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk blogje (L)
    Ik wist helemaal niet de betekenis van Samhain.. misschien moet ik me toch weer eens gaan verdiepen in Wicca..

    And offcourse for you also a Blessed Samhain!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥