Nieuw gezinslid

by - september 29, 2011


Toen we ons konijntje gingen uitzoeken in de dierenwinkel
was de keus  al snel gemaakt. Een mooi zwart-wit hangoortje.
Hij kreeg de naam Osirus en zou bij ons komen wonen. Wel alleen
want  met een soortgenootje erbij zag
ik niet zitten. In het begin had ik genoeg tijd, genoeg aandacht
voor hem. Maar hoe meer ik naar school en stage ging hoe minder
dat werd.  Toen ik hem liet castreren heb ik altijd het idee in mijn
achterhoofd gehad om ooit een konijntje of cavia voor hem
erbij te nemen, als vriendinnetje.

Gisteren zijn wij even bij het dierenasiel wezen kijken.
Ik wou eigenlijk een cavia hebben maar mijn oog viel al snel
op twee lieve vrouwtjes konijnen. Één drukke dame ook-in-zwart-wit
met de naam Tulin. En een rustig dwergen dametje met de naam
Saartje.  Tulin en Osirus vonden elkaar wel interessant maar
Tulin was te druk voor hem. Daar zou ooit irritatie van komen.
Daarna mocht hij kennis maken met Saartje. Osirus was al een beetje
van slag en  vond het nu niet zo interessant. Omdat ze niet te druk
waren  bij elkaar, niet  vochten besloten wij om Saartje een kans
te geven.  Een rustig dame die van knuffelen  houd maar die al
lang in  het asiel zat. Leeftijd is niet bekend maar het is al
een iets  oudere dame. Daar heb ik sowieso al een zwak voor. 

( foto is van het dierenasiel)

                                                                        Meet Saartje..
Ja ze heeft een wammetje en kijkt een beetje boos maar ze
is erg vriendelijk. Gisteravond mochten ze even bij elkaar 
rond lopen. Osirus wist niet precies wat hij ervan moest denken 
maar Saartje vond het wel erg gezellig. Ze staan nu met de 
kooien naast elkaar, zodat ze elkaar kunnen zien en ruiken. 
Elke avond gaan ze samen eruit  om kennis te maken en dan 
hoop ik dat ik ze na een tijdje  bij elkaar in de kooi kan zetten. 
Saartje heeft een 'proeftijd' van 28 dagen maar ik denk 
dat het moeilijk wordt om haar weer terug te 
doen als het  niet klikt.. We zullen wel zien..

Tot de volgende update ^^

You May Also Like

4 Reacties

  1. Awwwhhh lief! wij hebben ook en konijntje XD tegenovergestelde van jou Saartje ;)

    http://3.bp.blogspot.com/-PUkyu7a7yfQ/TiNkWoi2qBI/AAAAAAAAAIQ/rHBDrlEP6l0/s1600/1020988017_5_RkPh.jpeg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schat, leuk hoor zo samen. Hoop dat ze elkaar gauw accepteren. Knuffel voor je nijntjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel plezier met je kleine nieuwe konijn. Ik zou er ook ooit nog wel eens willen, maar dat gaat nog lang duren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtige foto. kom ze nog goed overeen ?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥