Kalfje geboren

by - maart 14, 2011

Zoals jullie inmiddels al wel weten loop ik stage bij een
melkveebedrijf voor het geboorte proces. Dit is een onderdeel van
mijn studie.We hebben er al twee weken opzitten maar tot nu toe
helaas nog geen geboorte meegemaakt.

Vandaag was het dan zover, het eerste kalfje is geboren!


Michelle met het pasgeboren kalf.
Met die kruiwagen worden de kalfjes dus verplaatst.
Lijkt zielig maar scheelt veel spierpijn en stress bij het kalf.
Natuurlijk hebben wij met onze neus vooraan bij de geboorte gestaan,
veel foto's gemaakt maar die zal ik jullie besparen ;)

Wel nog een super leuke foto van een iets ouder kalfje..


You May Also Like

3 Reacties

  1. Hello Michelle,
    Ik kan me levendig voorstellen hoe opgewonden je moet geweest zijn. Ja, de geboorte van een dier is altijd iets bijzonder. Ieder nestje Chow-chowpuppys was voor mij altijd een klein mirakel om te beleven.
    Gelukkig heb zo'n geboorte tijdens je stage kunnen meemaken.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha michelle
    heel herkenbaar voor mij. mijn ouders hebben een melkveebedrijf. voor mij de gewoonste zaak maar voor een buitenstaander is het idd bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Mcihelle,

    Oh wat schattig, maar kan me voorstellen dat de bevalling zelf iets minder mooi was zeker?

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥