Een ander blog ritme

by - juni 26, 2019


Terwijl wij hier in het Oosten ons best doen om de veelbesproken processie rupsen te vermijden en de warmte buiten ons huis te houden besef ik mij dat de zomerperiode echt is begonnen. Al kan je er met deze tropische temperaturen ook niet echt meer om heen. Langzaam komen de vakantie dagen in zicht en gaat ons ritme weer veranderen.



Ons bekende en geliefde ritme zal vervangen worden door speelafspraken, ijsjes eten, tropische temperaturen ontwijken door binnen een filmpje te kijken, onze vakantie en veel tijd in het water doorbrengen. Althans als de lijnen van mijn nieuwste tatoeage zijn genezen. Maar deze zomer periode betekend ook minder aanwezig zijn in blogland. Dit zal denk ik niet alleen bij mij zichtbaar zijn en worden, maar ook bij zovelen van jullie. Andere zaken worden nu even belangrijker en aantrekkelijker..Zoals  met iedere zomerperiode.


Toen ik vandaag een blik in mijn schrijfgeschiedenis wierp viel mij gelijk de onregelmatigheid op.  De oorzaken hiervan zijn de voorkeuren voor andere hobby´s (voornamelijk het borduren) en het feit dat blogland zelf stiller wordt. Langzaam aan neemt Youtube het over en begint bloggen naar de achtergrond te verdwijnen. Waar de vluchtige lezers toenemen, neemt de interactie af.  Iets wat ik erg jammer vind. 

Daardoor ben ik momenteel vaker op Instagram te vinden, dan in blogland. In deze afgelopen negen jaar in blogland zijn er altijd pieken en dalen geweest maar voor mijn gevoel blijft het bloggen nu langzaam aan sudderen. Meer en meer accounts die ik graag volg verdwijnen of schrijven minder. En hier ga ik zelf nu ook een voorbeeld aan nemen.  Stoppen met schrijven ga ik zeker niet, daarvoor vind ik het nog te leuk. Maar er zal ( voor nu) wel iets gaan veranderen.


De regelmaat van twee tot soms wel drie blogs per week zullen worden veranderd naar één a twee blogs per week. Zodat iedereen wat langer de tijd heeft om in deze zonnige zomerperiode mijn blogs  te lezen. En om toch nog iets van regelmaat in deze periode van spontaniteit  te brengen, zal ik ook vaste dagen kiezen om iets online te zetten. Dit zullen de Zondag en de Woensdag worden. Dit om het voor mijzelf  makkelijker te maken maar ook om Kersenbloesems levendig te houden. Want uit mijn ervaring kan ik beamen dat een een blog zonder regelmaat het niet lang overleeft. 

Mijn ideeën omtrent het onderwerp van deze blog zal ik vast binnenkort nog wel eens delen, maar voor nu laat het bij deze woorden en deze bloemen foto's uit eigen tuin.

En als laatste ben ik eigenlijk ook nog wel benieuwd of jullie nog een ander upload schema aan gaan houden deze zomerperiode?  

You May Also Like

2 Reacties

  1. Ik herken het ook, alleen is hier het minder schrijven meer door de situatie qua gezondheid dan qua het bloggen opzich. Maar ja alles word minder he en dat is zo jammer.

    Mensen willen vlug vermaakt worden en nemen de tijd niet echt meer om echt langere stukken te lezen. Ik ben benieuwd wat je de aankomende maanden gaat schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig, ik was er onlangs met een vriendin over bezig dat ik aan het twijfelen was aan een Blog-vakantie. Alleen besefte ik al snel dat een pauze waarin helemaal niets verscheen me niet aansprak. Ik hou immers ook van regelmaat op een blog. Het zou echter wel kunnen dat er minder blogposts gaan verschijnen. De laatste twee jaren ben ik van een dagelijkse post overgestapt op een frequentie van eerst 5x per week en vervolgens 4. Ik denk dat ik nu een tijdje aan een 2 à 3-tal blogposts per week. Wat rustiger aan dus.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥