Weekly Moments | Nieuwe planten, Lush & een verjaardags date

by - juni 08, 2019

Weekly Moments, een gezellige foto blog die hier wekelijks op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek van mijn week als thuisblijfmoeder. Foto's van onze kleine Eleanor, fijne middagen thuis met een borduurwerkje en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat ook gezellig een reactie achter over hoe jouw week was.

Zaterdag / 1 juni


Sinds Eleanor het weer leuker vind om wat langer in de auto te zitten, doen we weer af en toe korte uitstapjes. Deze zaterdag besloten wij een kort rondje op de Sallandse Heuvelrug te gaan wandelen. En na een leuke wandeling, klimmen en spelen met de houten speeltoestellen (love it!) bezochten wij het zonnige terras mét grote speeltuin en zandbak.  Een heerlijke zaterdag zo!


Zondag / 2 juni


Voor het eerst in weken gingen wij weer eens bij mijn opa en oma op bezoek. Omdat ze een dagje ouder worden proberen wij wat vaker langs te gaan, ook omdat Oma zo gek op Eleanor is. Na een fijn ochtendje deed de kleine meid een lekker lang middagslaapje en zette ik wat steekjes aan mijn 'Mini Deer Creek'. Het einde van de eerste bladzijde komt al in zicht!

Er komt nog een blogje over, maar sindskort heb ik een Bath Bucket. Je kan het vergelijken met een grote, flexibele plastic wasteil. Helemaal languit zitten kan natuurlijk niet, maar in een kleermakers zit kan ik er prima 30 tot 40 minuten inzitten. Ik vind het een geweldige oplossing voor onze kleine badkamer en zit er toch al gauw 2 keer per week in. En de kleine meid vind het ook heerlijk!


Maandag/ 3 juni


Zo langzaam aan begint onze tuin eindelijk vol te staan met de mooiste bloemen en planten. Maar hier en daar zijn nog wat lege plekken, dus ik ging met mijn kleine meisje even naar het tuincentrum. Een uitje wat manlief niet zoveel aan vind, maar ik kan er al snel een uur tot anderhalf rond lopen. Heerlijk! En Eleanor vind het ook leuk om bij de plantjes en visjes te kijken om daarna zich uit te leven in de grote ballenbak die aan een horeca gelegenheid grenst.

In de middag verplaatste ik wat planten in de tuin omdat ze te groot voor hun huidige plek werden en kregen de nieuwelingen een plaatsje. Ik kocht o.a deze lavendel om nog meer bijen in onze tuin te verwelkomen. En terwijl ik in de tuin werkte speelde Eleanor op het speeltuintje buiten onze poort..


Dinsdag / 4 juni


Omdat Eleanor in de middag nog steeds slaapt en op de Dinsdag´s op zo´n rottijd naar de PSZ gaat, doen wij s´ochtend altijd even een klein uitje. Ergens wandelen, de boodschappen of even een rondje winkelcentrum. Deze ochtend werd het een mengelmoesje tussen boodschappen doen en een rondje winkelcentrum. En laten ze daar nu van die leuke auto´tjes hebben. Een stuk of vier, dus snel ging het winkelen niet maar dat geeft niet. 

Eenmaal in bed kon ik mijn boodschappen en gekochte items wegpakken. Bij Holland & Barrett hadden ze een mooie kortingsactie lopen ( tweede artikel voor een euro) dus ik sloeg een aantal favorieten in.  Over het nieuwe pakje Henna was ik misschien wel het enthousiaste! De vorige paar keren vond ik de Henna telkens niet goed pakken, maar eigenlijk dacht ik dat dit meer met mijn eigen haarkleur te maken had. Maar achteraf gezien was het pakje misschien te lang open geweest, want jongens wat is mijn haar weer mooi koper-bruin!


Woensdag / 5 juni


Woensdag, onze Oma dag. Ik bracht Eleanor naar mijn moeder, deed de boodschappen voor deze week en bij thuiskomst kon ik nog net even snel met Bentley een rondje lopen voordat ik alweer op pad moest. Normaal plan ik op de woensdagen geen Fysio afspraken in, maar dit keer kon het even niet anders. Bij terugkomst waren onze buren in de voortuin aan het werk en boden aan om mij met de heg te helpen. Iemand die daar al 30 jaar werk ervaring in heeft wijs ik natuurlijk niet af en na een klein halfuurtje zag onze heg er al weer een stuk beter uit! Alleen toen nog de troep opruimen he..

De rest van de middag was eigenlijk niet meer zo lang. Ik borduurde nog wat aan 'Mini Deer Creek', liep samen met Chris en Bentley een rondje en nam dankbaar mijn Lush pakketje aan van de postbezorger. Binnenkort een update want er zit weer veel lekkers bij!


Donderdag / 6 juni


Zoals jullie laatst al hebben kunnen lezen ga ik niet meer iedere week naar het 'Mama Cafe'. Deze donderdag had ik er geen behoefte aan in plaats daarvan speelden wij thuis, liepen wij een rondje in de wijk en rommelden wij in huis. En Eleanor bleek het ook nodig te hebben want na een rustige ochtend sliep ze drie uur lang. In deze tussentijd heb ik fijn wat kunnen opruimen en borduren. En zoals je kunt zien ben ik aan de tweede pagina begonnen.. Aankomende week laat ik zeker weer een update zien!

In de middag speelden wij in de zon buiten, aten wij ( zonder manlief) samen en mocht ze uitgebreid in bad. Dit soort hele dagen samen worden steeds makkelijker en gezelliger! Een beetje ongemakkelijk om toe te geven, maar voorheen vond ik die lange dagen ( van s'ochtends tot s'avonds laat ) alleen met de kleine meid best wel een dingetje. Gelukkig gaat dit steeds soepeler en vind ik het minder 'erg'.

Vrijdag / 7 juni


7 juni, de dag dat ik weer een jaartje ouder mag worden! S'ochtends werd ik verrast met een vrolijk, zingend meisje en wat heerlijke cadeautjes van de Rituals. En met een ontbijtje op bed. Daarna volgde een rustige ochtend aangezien de kleine meid naar de PSZ ging. Tegen het middag uur werd ik bij de kapper verwacht en mocht de korte zijkant weer 'écht kortgeschoren worden, heerlijk! Bij thuiskomst lag Eleanor lekker in bed en kon ik nog even wat tijd aan 'Mini Deer Creek' spenderen.

En daarna werd het alweer hoog tijd om Eleanor naar mijn ouders te brengen want manlief en ik hadden een date avond voor mijn verjaardag gepland. We gingen samen uiteten bij 'Asaka' een Sushi restaurant. waar wij heerlijk hebben gegeten. Mijn verjaardag zal ik verder zondag voor familie vieren, maar deze Sushi date was al een perfect begin!


Hoe was jullie week?

You May Also Like

4 Reacties

  1. Wat leuk dat je een fijne verjaardag achter de rug hebt. Sushi is sowieso een feestmaal hé. Die slag in je haar staat trouwens heel tof. Ik zag die bath bucket al een keer bij een andere blogster die er enorm fan van was. Wat een geluk dat hij net in jullie douche past. Veel groter had hij precies niet moeten zijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sushi is echt een extra'tje he ;) Wij doen dit ook bijna alleen met verjaardagen en jubileums etc. De Bath Bucket past nét in de douche, maar de laatste tijd probeer ik hem gewoon buiten de douche te hebben staan. Alleen dan het leeg laten lopen is soms een strijd haha. Komt nog een blogje over ;)

      Verwijderen
  2. Oh ik vind deze artikelen altijd zo leuk om te lezen en zien bij je. Ziet er heel erg gezellig en leuk uit. verjaardagen vieren is altijd fijn.. In ieder geval lekker genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te lezen Saskia! Ik hoor ( nouja lees) altijd verschillende meningen over dit soort artikelen dus hoor graag meningen en tips van mijn eigen bezoekers. Ik blijf ze erg leuk vinden om te schrijven deze Weekly Moments en het geeft gelijk een wat meer persoonlijk tintje aan een blog.

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥