Weekly Moments | Oorontsteking, breien & wandelen

by - februari 17, 2019

Weekly Moments, een gezellige foto blog die hier af en toe op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek van mijn week als thuisblijfmoeder. Foto's van onze kleine Eleanor, fijne middagen thuis met een borduurwerkje en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat ook gezellig een reactie achter over hoe jouw week was.


Normaal laat ik ook de vrijdag en de zaterdag zien, maar omdat Eleanor ineens heel ziek werd heb ik geen foto's of belevenissen van deze dagen. Ze begon ineens hoge koorts te krijgen en reageerde totaal niet op de paracetamol zetpillen die wij haar gaven. Ze is natuurlijk wel vaker ziek geweest, maar dit herkenden wij niet dus gingen wij met haar naar de huisarts, ze bleek aan beide kanten een flinke oorontsteking te hebben en kreeg onmiddellijk een antibiotica kuurtje. Gelukkig sloeg deze gelijk aan, maar we deden het natuurlijk rustig aan met haar. Helaas kreeg Chris op hetzelfde moment griep, dus ik stond er eventjes alleen voor..


Zondag // 10 februari


Zondag, normaal een dag waarop wij rustig aan doen, op visite gaan, een extra ronde wandelen of gewoon lekker thuis zijn. Nu lag Chris ziek in bed en ik besloot om alleen met Eleanor op visite te gaan. Kan prima natuurlijk, maar is wel minder gezellig. Tijdens haar middagslaapje zette ik de eerste steken voor de Dreambird op de breipennen. Omdat ik zelf ook niet helemaal lekker in orde was door de flinke verkoudheid deden wij het rustig aan in de middag. Eleanor is helemaal fan geworden van Duplo dus hier speelden wij fijn mee. 

Maandag // 11 februari


Wat doe je als je peuter moe is en manlief in bed ligt? Juist,  een rondje wandelen om van de zonnestralen te genieten! We zagen onderweg de eerste krokussen en sneeuwklokjes en ook de paarden vond Eleanor reuze interessant. De rest van de ochtend brachten wij rustig door. Een kopje koffie, wat duplo, een extra filmpje op tv.. alles mag deze dagen.  

In de middag kwamen mijn fotoalbums binnen. Via Albelli had ik een fijne kortingscode gekregen en hiermee maakte ik ons trouwalbum ( beter laat als nooit hihi) en een foto album van Eleanor's eerste en tweede jaar. Hier komt zeker nog een blogje over, maar ik kan alvast verklappen dat ze erg mooi zijn geworden en ieder bijna 80 pagina's dik  =)

Dinsdag // 12 februari


Hoewel het al stukken beter met de kleine meid ging besloot ik de Peuterspeelzaal af te bellen. Ze hadden een heel leuk voorlees uurtje in de plaatselijk bieb geregeld, maar hiervoor moest Eleanor haar middagslaapje overslaan. En voor een klein meisje die al zo moe was door het ziek zijn, leek mij dit niet zo handig. Dus wij bleven samen thuis, gezellig puzzelen en met duplo spelen. En ik had gelijk, ze pakte extra slaap in de middag. Hierdoor pakte ik de breipennen er weer even bij en kon wat toeren breien. Inmiddels begon manlief zich weer zieker te voelen door de bijgekomen voorhoofdholte ontsteking, dus helaas stond ik er nog steeds in me eentje voor.

Woensdag // 13 Februari


Als Eleanor ziek is of niet lekker is, merk je dat altijd aan haar slaapritme. Ook deze ochtend sliep ze uit, wat erg prettig was aangezien manlief mij s'nachts nog wel eens per ongeluk wakker maakt met zijn genies en gehoest. We reden rustig naar mijn moeder toe en ik haalde de weekboodschappen. Bij de kruidvat kwam ik dit leuke breipakketje tegen. Mooie kleuren om een fijne omslagdoek te breien, maar ik bedacht mij al snel. Het garen is immers niet zo fijn als waar ik nu mee brei dankzij het grote kwaliteitsverschil dus ik liet het liggen. 

In de middag zorgde ik voor de zieke man, het huishouden, liep een extra ronde met Bentley en tegen de avond mocht ik mijn tweede Bloomon boeket in ontvangst nemen, wat een plaatje!


Donderdag // 14 Februari


Normaal ga ik altijd op de donderdag ochtend met Eleanor naar het mama cafe, maar wij moesten eerst even langs de huisarts om haar oortjes na te laten kijken. Het wachten duurde lang, zoals altijd. Na 75 minuten waren wij eindelijk eens aan de beurt en haar oortjes zagen er rustig uit. De antibiotica had zijn werk gedaan en wij konden weer richting huis, het mama cafe had door het lange wachten immers bijna geen zin meer. Eenmaal thuis dronken wij koffie met papa en in de middag pakte Eleanor wat extra uurtjes slaap. Dat betekende brei-tijd voor deze mama! De rest van de middag speelden wij samen, liepen een rondje in de wijk en gingen uitgebreid in bad. 

Toen Eleanor eindelijk s'avonds in bed lag kon ik pas merken hoe moe mijn lichaam was. Ondanks de rust die ik tijdens haar middagslaapjes kan pakken, ben ik het niet gewend om meerdere dagen van 07.00 tot 19.00 voor het huishouden, Eleanor, de dieren en alles eromheen te zorgen. Best pittig! Zeker als je zelf ook al niet lekker in orde bent..

Vrijdag // 15 Februari


In de vroege ochtend bracht ik Eleanor naar de peuterspeelzaal. Het zonnetje scheen heerlijk en na een wandeling met Bentley liet ik het idee om in de tuin aan de slag te gaan toch even varen. Het werken in de tuin is fijn, maar ik kon aan mijn lichaam merken dat het rust nodig had. Dus ging ik op de bank zitten met een kop thee en ging verder aan mijn Dreambird sjaal.  In de middag sliep Eleanor extra lang waardoor ik ineens wat uren voor mijzelf had, terwijl Chris nog in bed lag kon ik fijn wat toeren breien. In de namiddag fietsen wij samen naar de dierenwinkel voor wat hondenbrokjes en wat was het zonnetje fijn! Zo fijn dat wij zelfs weer de dunne jas aan konden! 

In de avond had ik afgesproken met een vriendin voor een hapje en drankje in de stad. Eenmaal daar was het super gezellig maar later op de avond merkte ik al snel dat ik ziek werd. Eenmaal thuis ging ik snel naar bed en s'nachts kon ik merken dat mijn lichaam het genoeg vond. Dit keer was ikzelf dus ziek geworden..

Hopelijk hadden jullie een gezondere week dan ons :)



You May Also Like

6 Reacties

  1. Ach, wat een ellende, hopelijk knap jij snel op en zijn jullie voorlopig van alle infecties en virussen af. Beterschap! Eleanor wordt al echt een dametje, wat een leuke meid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Momenteel is alleen manlief nog ziek, dus we zijn er bijna. Ze wordt echt groot, hele andere fase gaan we nu in met haar. Zo leuk!

      Verwijderen
  2. Oh bah zo sneu zo'n ziek meisje en zieke ouders natuurlijk. 75 min wachten bij de dokter, dat is wel heel erg lang zeg poef. Hopelijk is aankomende week een betere week voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is helaas een nadeel aan een inloopspreekuur. Maar moet ook wel zeggen dat het bij hun altijd uitloopt! Zit minstens 30 a 40 minuten te wachten altijd. Momenteel is Chris nog steeds niet beter, dus het schiet niet echt op hier..

      Verwijderen
  3. Wat jammer dat die virussen jullie gezinnetje blijven teisteren. Wel mooi om te zien hoe vlot je nieuwe sjaal vordert. Ik blijf hem prachtig vinden. Zowel het model als de kleurencombinatie. Hopelijk kan je evenlang genieten van je nieuwe Bloomon boeket als van het vorige.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja prachtig he, zal binnenkort snel eens een update plaatsen!

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥