Happy new hair

by - augustus 18, 2018

Als het op foto's voor deze blog aan komt, heb ik zoals zovelen een bepaalde standaard. Foto's die ik met mijn mobiel maak zijn leuk voor mijn Weekly Moments, maar verder gebruik ik ze niet. Ik vind ze dan net niet goed of mooi genoeg. Wat eigenlijk jammer is, want mijn mobiel heb ik altijd bij mij! Met deze maak ik soms hele leuke, spontane foto's onderweg. Maar deze toon ik vervolgens dan nooit op Kersenbloesems omdat ze niet voldoen maar 'mijn blog standaard' en de foto's, maar ook het moment is verloren.


En zo viel het mij laatst op dat ik over sommige dingen of momenten dan gewoon niet (meer) schrijf.. Omdat ik er dan geen passende, perfect geschoten foto's bij heb. Wat natuurlijk erg jammer is! Dus voor vandaag toon ik wat 'minder perfecte' foto's, maar een paar die ik wel erg leuk vind. 

Deze foto's maakte ik in het park vlakbij mijn kapper. Ik kwam er net vandaan en besloot een klein rondje te gaan lopen. Zonder Eleanor, zonder Bentley en zonder camera. Gewoon even alleen en mijn nieuwe kapsel en een lekkere cappuccino in het vooruitzicht.  Genietend van die eerste tekenen van de herfst..


Hoewel je het niet zou denken, met een kort kapsel kan je nog best veel veranderen! Zo laat ik het eens in de paar maanden steeds net iets anders knippen. De ene keer mag de 'undercut' aan mijn linker kant net wat korter en soms laat ik mijn rechter lok wat langer groeien en een andere keer laat ik mijn oor vrij knippen. Op deze manier kan je nog best veel kanten met mijn korte haar op.

De laatste paar maanden zat ik eraan te denken om ook mijn rechter onderkant helemaal kort te laten scheren. Zodat ik 'undercut' krijg die helemaal doorloopt, van mijn linker- naar mijn rechteroor. Telkens durfde ik de stap niet te zetten, maar gisteren kwam hier verandering in! Ik liet beide onderkanten kort scheren en ik ben er zo blij mee! Nu ik een volledige 'undercut' heb, kan ik mijn haar ook op verschillende manieren gaan dragen. De lange lok naar rechts, of toch links, mijn haar naar achteren of toch omhoog in een klein staartje. 

Een kleine verandering waar ik heel blij mee ben! Hopelijk vond jij dit spontane blogje met 'minder perfecte foto's' net zo leuk als de anderen en misschien vind je het zelfs wel leuker?! Laat het mij zeker weten..

You May Also Like

8 Reacties

  1. Ik zie qua foto's eigenlijk geen verschil. Denk dat je een mooie camera op je mobiel hebt. Altijd fijn om even naar de kapper geweest te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Nina, fijn om te horen!
      Ik moet ( met mijn korte kapsel) echt om de vijf weken naar de kapper anders merk ik echt dat het niet meer mooi wil zitten..

      Verwijderen
  2. Waarom zou je inderdaad geen foto's van je mobiel delen als je het meeste met je mobiel doet. Prima foto's toch? Kapsel staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sheila! En inderdaad, eigenlijk zou het logischer zijn als ik vaker deze foto's van mijn mobiel zou gebruiken..

      Verwijderen
  3. Naar de kapper gaan en iets heel anders laten doen is altijd leuk! Vind ik althans. Qua foto's ben ik misschien een van de weinige die het wel ziet. Ik ben nog al kritisch en vind mooie foto's altijd wel belangrijk.

    Maar als je daardoor minder schrijft wat je eigenlijk wel wil delen is het toch zonde! Dan moet je gewoon lekker alle foto's gebruiken toch. vind de selfie foto's ook gewoon mooi! De landschap iets minder, maar dat is zoizo lastig vast te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het mooie scherpe foto's! En je kapsel is leuk! Ik heb het maanden geleden ook een enorm stuk korter laten knippen... Iedereen zei eerst nee yo zonde... Maar ach het is maar haar? Het groeit aan dus waarom niet. Ook een mooie kleur heb je er in.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een foto hoeft voor mij niet perfect te zijn om mooi te zijn, integendeel, soms kan een foto met een foutje me meer raken dan iets dat haarscherp of duidelijk geregisseerd is. Dus gewoon die foto's gebruiken :)
    Ook vind ik de inhoud misschien nog wel iets meer primeren, en dat zit altijd wel snor :)
    Je straalt met je nieuwe kapsel, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Staat je erg leuk! <3 Vooral die kleur vind ik erg mooi. Ik moet ook eigenlijk nodig weer naar de kapper, echter heb ik er echt een hekel aan. Misschien in mijn vakantie een afspraak maken, wie weet.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥