Weekly Moments | Lush, schaapjes aaien en hightea

by - maart 31, 2018

Weekly Moments, een vaste blog die op zaterdagochtend hier op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Foto's van onze kleine Eleanor, mooie wandelingen, fijne middagen thuis en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat vooral een reactie achter over hoe jouw week was..

Vrijdag // 23 maart


Vrijdag, onze papa dag! De dag waarop ik dingen voor mijzelf kan doen en dat manlief tijd doorbrengt met Eleanor. Ik had mijzelf voorgenomen om echt niet met Eleanor bezig te zijn vandaag en ging regelmatig boven, op onze slaapkamer zitten. Dit is eigenlijk de enige plek in het huis waar ik dan rust heb. Want Eleanor zoekt natuurlijk constant aandacht van mij. 

Ik spendeerde tijd aan mijn blog, zette wat kruissteekjes aan de Fall Fairy en zat (iets te lang) te neuzen op de website van Lush voor een bestelling. Later in de middag ging ik wandelen met Bentley en deed wat huishoudelijke klusjes. Deze onderbrak ik echter graag voor dit heerlijke gebakje dat Chris mee had genomen van de bakkerij, yum!



Zaterdag // 24 maart


Op de zaterdagochtend gaat Chris tegenwoordig sporten en heb ik dus de zorg voor Eleanor. Deze spendeerden wij grotendeels met ontbijten en gezellig samen spelen. Daarna dronken wij samen koffie en ging ik even verder met de huishoudelijke klusjes zoals het konijnenverblijf reinigen. Na een vervroegd middagslaapje gingen wij, nadat ik mijn pakketje had aangenomen ( waar dus mijn lush producten al in zaten!) op pad zodat wij nog enigszins op tijd waren voor de Lammetjes dag. Helaas was het lang rijden voor ons ( 50 minuten) maar we waren nog op tijd. We hebben heerlijk met de lammetjes gekroeld en de warme stroopwafel ging er in als zoete koek. Na een heerlijke dag sloten wij de avond af met een film bij kaarslicht, want het was weer Earth hour!


Zondag //  25 maart


Normaal is zondagochtend visite tijd, maar opa en oma waren er dit keer niet en dus besloten wij om nog een keertje te gaan wandelen. Bij het Buurse zand. De dreumes mocht deze keer een heel eind zelf lopen en dit vond ze natuurlijk geweldig. Het tempo was vergelijkbaar met familie slak maar het was zo leuk om haar te zien genieten van de omgeving! Alle takjes, steentjes en blaadjes moest ze oprapen om vervolgens aan ons te geven, want alles is natuurlijk super interessant!

In de middag deden wij niet zoveel meer en at ik voor het eerst mijn zelfgemaakte tiramisu. Met extra veel cacao poeder want dat hoort ^^  Oh jongens wat is dit toch lekker! Hier mag je mij echt voor wakker maken. Ik vind mijn tiramisu lekkerder dan van restaurants, de kant en klare van de Jumbo vind ik ook nog oke maar dan houd het echt wel op. Lekker met Amaretto, lange vingers en mascarpone.. jum!

Maandag //  26 maart


Op maandag ochtend vertrokken wij naar  een stad verderop om gezellig op visite te gaan bij een vriendin en haar kindjes. Een heuse playdate! Terwijl de mama's lekker aan de thee zaten konden de kinderen fijn spelen. Eleanor is in het begin altijd een beetje verlegen maar na een tijdje is hier al niks meer van te merken. Al kwam ze nog regelmatig bij mij hangen voor een slokje thee. 

Na fijn te hebben gespeeld reden wij terug naar huis, omdat het al wat later op de middag was viel ze in de auto in slaap maar gelukkig kon ze na een warme fles melk zo door naar bed. Rond twee uur lag ze pas in bed maar eigenlijk ging het wonderbaarlijk goed en sliep ze gelijk! Het slapen gaat de laatste paar dagen sowieso weer beter, zo fijn! Na een lang middagdutje gingen wij nog even met Bentley wandelen en daarna was het alweer tijd om te koken en kwam manlief thuis..


Dinsdag //  27 maart


Omdat het bijna Pasen is hadden de begeleiders op het mama café bedacht om paaseieren te gaan zoeken met de kinderen. Super leuk bedacht! De meeste kinderen genoten ervan maar Eleanor is natuurlijk nog te jong om het concept te snappen. Helemaal niet erg, zij wandelde lekker buiten op haar gemakje en ik heb een eitje voor dr gevonden. Later werden deze eieren ingeruild voor de chocolade variant en dit was smullen. 

In de avond gebruikte ik voor de tweede keer het gezichtszeepje van Lush en ik moet zeggen, ik ben erg tevreden tot nu toe. Mijn huid is gereinigd en blijft schoon en zacht achter. Geen trekkerig gevoel, het brand niet en ook mijn oneffenheden lijken te kalmeren. Een fijne ontdekking!

Woensdag //  28 maart


Woensdag, onze oma-dag! Eleanor is dan een middagje bij mijn moeder en ik ging dit keer al vroeg naar de kapper. Dit is één van de weinige nadelen van kort haar hebben, je moet regelmatig naar de kapper om de lengte kort te behouden. Ik moet echt om de vijf a zes weken heen anders zit het echt niet mooi meer. Maar het is weer fijn geknipt dus ik kan er weer even tegenaan. Na de kapper reed ik door naar de Jumbo en deed ik onze boodschappen. Rond lunchtijd kwam ik thuis, maar voordat ik lekker voor mijn croissantje zou gaan zitten, liet ik Bentley uit. 

Nu was het toch wel even tijd om te gaan zitten. Een kopje koffie, croissantje en Shadowhunters.. Helemaal prima! Rest van de middag borduurde ik, maakte wat foto's en nam een heerlijk voetenbadje. love it..


Donderdag // 29 maart


Op de donderdag ochtend gaan wij ook altijd naar het mama café, maar hier is foto's maken wat lastiger wegens de privacy. Op de donderdag zitten wij altijd gescheiden van de kindjes. Deze zitten in de kamer naast ons, bij vrijwilligers die heerlijk met ze spelen. En de mama's kunnen ze heerlijk ongestoord even kletsen en thee drinken. Ik ga nu een aantal weken naar het mama café en ik heb echt het idee dat ik er een beetje 'bij'begin te horen. Erg leuk! Eleanor begint het ook weer leuker te vinden, want haar verlatingsangst lijkt minder te worden. 

In de middag kregen wij bezoek van één van de begeleiders van het mama café. Zij is net nieuw en wilde graag op huisbezoek komen om iedereen te leren kennen en om ideeën en tips uit te wisselen. Helemaal prima natuurlijk dus ik zette de thee al klaar en bakte voor de gezelligheid wat appelflappen. Eleanor kreeg voor het eerst ook een eigen appelflap, maar dan zonder suiker. Smullen joh! 

Na een gezellig bezoekje zochten wij de zonnestralen op! Eerst lekker wandelen met Bentley en daarna nog even in de tuin spelen. Terwijl Eleanor zich met de bal vermaakte ging ik even bij wat plantjes in de tuin kijken. Alles begint weer uit te lopen en nieuwe knoppen aan te maken. Een mooi seizoen komt er weer aan..

Vrijdag // 30 maart


Vanmorgen begon ik met een Fysio behandeling en daarna ging ik gelijk door om wat boodschappen te halen. Altijd handig als je in je eentje bent en de dreumes is thuis, dan heb je net even de handen vrijer. Ik deed op mijn gemakje wat boodschappen en daarna werd het wel tijd voor thuis voor een kopje koffie. Ik borduurde wat, ging uitgebreid douchen en deed mijn make-up net iets mooier als normaal, want ik had een afspraak waar ik heel de week al naar uitkeek! Ik ging namelijk met mijn beste vriendin naar Het Paradijs voor een High Tea. Super gezellig, lekker en de locatie is gewoon geweldig! Ze hebben er zelfs vissen en schildpadden. Misschien nog wel eens leuk om te laten zien in een apart artikel? Anyway wij genoten 3.5 uur van lekkere hapjes en thee. En natuurlijk ook elkaars gezelschap, alweer 12 jaar bevriend!


Een fijne week met een aantal leuke uitstapjes en afspraken. Een week waarin ons meisje heerlijk vrolijk en tevreden was en daarom extra leuk voor ons, als ouders. Op naar een mooie, nieuwe week met een extra lang weekend! Hoe was jouw week?

You May Also Like

6 Reacties

  1. Leuke week heb je gehad zo te lezen. Schattig hoe je klein meisje al kan lopen, vast leuk om al te zien.
    Mmmm mag ik ook een stukje tiramisu, zo lekker he

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Michelle,
    Leuk om te lezen wat je zoal doet in de week.
    Mijn week was niets anders dan anders, alleen zijn we deze keer ook dinsdag even weg geweest om wat boodschappen te doen, en dan drinken we samen ook altijd iets, voor mij echt een uitje.
    De camera heb ik niet in mijn handen gehad deze week, ik ben nu eindelijk wel weer opgeknapt van de zware griep, die 5 weken heeft geduurd bij mij.
    Nu het weer wat beter gaat worden zal ik ook weer met de camera op stap gaan, gewoon wel alles lopend hoor, want een rijbewijs heb ik niet.
    Ik wens je hele fijne paasdagen met je gezin.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke week, leuke foto van jullie twee zo met de wandeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat kapsel staat je goed en ik vind je lippenstift ook mooi! Ik heb elke week ook wel een play date. Ideaal. Kan ik lekker kletsen, terwijl de kinderen samen spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt als een heerlijke week met veel tijd voor jezelf. En gandig dat mamacafe. Hier is gewoon zelf op je kind passen. Soms zelfs alleen iemand die ruimte open doet en daarna pas terug komt als het tijd is om dicht te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke foto's! Ik vind je kapsel echt tof staan<3

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥