Paastakken

by - maart 16, 2018



Normaal laten we het hele Paas-gebeuren aan ons voorbij gaan. Zoals jullie misschien wel weten zijn wij niet gelovig, dus Pasen is voor ons een extra vrije dag en verder niks. Maar toen ik met de rondleiding door een Peuterspeelzaal een heel gezellig lente hoekje zag, begon het te kriebelen..



Niets rondom het Christelijke feest, maar wel uitgaand van de gedachte aan de Lente. Aan een nieuw begin voor dier en natuur. Dat spreekt mij altijd erg aan. En met deze gedachte besloot ik wat nieuwe items voor in huis te halen. Onze huidige inrichting vind ik nog steeds mooi, maar zo af en toe even wat veranderen is ook erg fijn. Dus voor het eerst kwamen er Paastakken in huis. Paastakken met de toepasselijke eitjes. Alleen niet in felle- of pastelkleurtjes.


Want Paasdecoratie associeerde ik vaak met geloof of met schreeuwerige kleuren. Maar gelukkig hoeft dat tegenwoordig helemaal niet meer. Er zijn juist meer natuurlijk en down-to-earth materialen, kleuren en decoratie te vinden. En dat past dan wel weer heel goed bij ons en ons interieur. En zo staan deze leuke takken met eitjes al gezellig een weekje bij ons in de woonkamer. En dat uitlopende groen, is natuurlijk geweldig om te zien!

Heb jij Paastakken in huis staan?

You May Also Like

6 Reacties

  1. Ik gebbook niets met Pasen, maar áls ik er iets aan zou doen zou dat ook refereren naar de lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Michelle,
    Ziet er heel gezellig uit zo, en mooie rustige kleuren ook.
    Wij hebben nog nooit een paastak in huis gehad.
    Ik vind de foto's onderin heel erg leuk zo, ik heb ook bij jou gemerkt dat als je meerdere foto's wil zien er maar eentje te voorschijn komt, vroeger zag je alle foto's, ik weet niet hoe dat kan.
    Bij anderen is mij dit nog niet opgevallen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met 6 katten in huis is het vrijwel onmogelijk om een paastak neer te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook Paastakken, maar nog geen versiering. Die komt dit weekend, gezellig met Yanthe. Ik heb lichte groene eitjes, die passen bij mijn grijs/groene interieur. Voor mij symboliseert de paastak eerder de lente dan de verrijzenis van Christus. En het staat ook gewoon gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O zo leuk dat de tak ook uitloopt. Heb paar keer nagekeken maar weet echt niet goed waar ik ze moet neerzetten. Dus gekozen voor minikrans aan voordeur met eitjes. Maar de takken vind ik erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook niks met Pasen, althans voor mijn familie wel weer. Maar de paastakken vind ik altijd wel heel gezellig dus die staan hier ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥