Currently #1

by - november 04, 2017

Welkom bij een nieuwe rubriek hier op kersenbloesems. namelijk Currently! Ik heb de rubriek - al dan niet onder andere namen - vaker online zien komen bij verschillende bloggers en in het verleden heb ik het ook wel eens één of twee keer zo'n lijstje geschreven maar verder deed ik er nooit wat mee. Tot nu toe dan! Want het leek mij wel erg leuk om af en toe dit lijstje online te zetten. Een lijstje dat weergeeft hoe ik mij voel, wat ik kijk, wat ik luister en vooral waar ik momenteel mee bezig ben. Leker persoonlijk dus en hopelijk vinden jullie het net zo leuk als ik! Ik moet nog wel even mijn draai hiermee vinden, dus het kan best zijn dat de volgende Currently er anders uit zal komen te zien, maar voor nu Enjoy!



Watching
Vele tattoo-shows kwamen de afgelopen jaren voorbij in huize Kersenbloesems. Miami ink, La Ink, NY Ink en nu ook Ink Master. Een fijne show waar een aantal tattoo artiesten tegen elkaar strijden voor mooie prijzen en de titel 'Ink Master'. Naast dat het leuk is om naar te kijken kan het ook erg nuttig zijn met inspiratie opdoen, al is daar vaak bij mij geen gebrek aan ^^


Reading
Voor mijn cursus Mindfulness moet ik iedere week wat bladzijdes uit dit boekje lezen. Eerlijk gezegd heb ik fijnere boeken gelezen omtrent dit onderwerp. Gelukkig heb ik er ook een aantal audio bestanden bij, ik denk dat ik deze maar wat vaker op zet. Ondanks dat ik het persoonlijk niet zo'n geweldig boek vind - tot nu toe- ben ik wel blij met de extra handvaten. Tot nu toe bevalt de cursus goed, maar hier zal ik later nog wel wat meer over schrijven.

Feeling
De laatste tijd voel ik mij eigenlijk wel prima. Ik slaap weer goed, wordt uitgerust wakker en ook de dagen zijn makkelijker door te komen. Of Eleanor nu lief is of niet, ik sla mij er wel weer door heen. Natuurlijk heb ik ook wel eens een baal dagje, maar deze komen een stuk minder voor. Ik kan wel aan mijzelf merken dat ik een tikkeltje gespannen ben voor haar eerste verjaardag ( 12 November) maar dat is natuurlijk ook wel logische. Op het laatste moment bestelde ik nog een verjaardags cadeau voor de kleine meid en dit voelde wel erg fijn. Eindelijk was die knoop doorgehakt! Nu moet ik alleen nog een knoop doorhakken omtrent mijn aankomende tattoo. Dus hoe ik mij voel? Een tikkeltje gespannen en besluiteloos.


Planning
Nu de verjaardag van ons kleine meisje wel heel dichtbij komt, moet er het één en ander gepland worden. De uitnodigingen zijn al verstuurd en ook de versiering en het cadeau is in huis gehaald. Het enigste wat ik nog moet regelen is haar verjaardags taart. Ook hoop ik aankomende week nog wat leuke foto's met haar en wat slingers, ballonnen etc te maken. Maar of dat gaat lukken met onze beweeglijke dame..

Making
Sinds een dagje of twee heb ik mijn Liberate Me project weer naar boven gehaald. Of beter gezegd, naar onderen gehaald want ze lag op zolder. Vele bruin, zwart en crème tinten sieren het doek. Een donker borduurwerk voor de donkere avonden. Een vreemde keus misschien, maar ik wilde erg graag weer eens aan haar borduren..

Loving
Ondanks dat mijn lichamelijke klachten met de herfst toenemen, is en blijft het mijn favoriete seizoen! De gekleurde bladeren, de paddenstoelen, het 'cocoonen', pompoensoep, vele kopjes thee en natuurlijk alle fijne herfstwandelingen. Ja, de herfst is één van mijn favoriete dingen!


Listening
Voor je denkt, wat voor Heavy Metal laat ze ons nu weer luisteren? Nee, dit keer is het wat milder. Het is een album van Wardruna wat ik momenteel veel op repeat heb staan. Wardruna is een Noorse band die op traditionele instrumenten hun unieke geluid produceren. Je zou het kunnen omschrijven als  melodische Viking Folk. Ik vind het in ieder geval erg fijn om als achtergrond muziek op te hebben bij het borduren.


Hopelijk vond je deze Currently leuk om te lezen en wees welkom om ook een reactie achter te laten met jouw invulling van deze Currently..

You May Also Like

3 Reacties

  1. Leuke nieuwe rubriek! Lijkt me inderdaad best een lastige keuze voor een tattoo. En wat spannend de eerste verjaardag. Ongelooflijk hoe snel dat is gegaan. In mijn herinnering ben je echt pas net moeder geworden haha, maar gewoon alweer een jaar geleden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken me echt in dat stukje over waar je momenteel van houdt. Deze periode heb ik nog meer pijn maar de lichtjes gaan ook aan, het bos ziet er zo mooi uit én we kunnen weer volop andere gerechtjes klaarmaken. Pompoensoep, maar ook crumbles en een beker warme chocomelk om op te warmen, ...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥