Weekly Moments | Tuinieren, prikjes & wandelen

by - oktober 21, 2017

Weekly Moments, een vaste blog die iedere zaterdag hier op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Foto's van onze kleine Eleanor, mooie wandelingen, fijne middagen thuis en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat vooral een reactie achter over hoe jouw week was..

 

Zaterdag



De laatste paar dagen begon ik mij steeds meer aan onze tuin te ergeren. Overal stond onkruid, sommige planten moeten bij gesnoeid worden en sommigen konden helemaal worden verwijderd. Aangezien het mooi weer zou worden, besloten wij om in de middag met de tuin bezig te gaan. Maar daarvoor moesten er eerst wat inkopen worden gedaan. In de ochtend liepen wij in de stad om de eerste schoentjes voor de kleine meid te kopen en later liepen wij door naar de markt voor wat nieuwe planten. En deze werden vervolgens s'middags in de tuin gezet. Na twee uurtjes zag de tuin er weer stukken beter uit!


Zondag


Het mooie weer bleef gelukkig nog even aanhouden, dus na een gezellig bezoekje aan mijn opa en oma liepen wij in de middag in het bos. Samen met mijn ouders genoten wij van het mooie weer en fotografeerde ik vele paddenstoelen.

Maandag


Maandagochtend had ik een afspraak staan bij het Consultatie bureau. De kleine meid had weer haar check en kreeg gelijk haar elf maanden prikjes. Nooit leuk, maar gelukkig was ze na een tijdje de schrik alweer te boven. In de middag werd ze toch wat huilerig dus besloot ik om met haar en Bentley lekker te gaan wandelen. Onze wijk is zo mooi, dus dit was zeker geen straf!

Dinsdag


Gelukkig had de kleine meid niks overgehouden van haar prikjes, maar ikzelf voelde mij niet zo. Naar alweer een korte nachtrust was mijn batterij wel leeg. Helaas voor mij wilde de klein meid vooral veel aandacht van mama. Dus samen spelen, gillen en foto's maken vulde onze ochtend. In de middag gingen wij wandelend naar de winkel. Onderweg kwam ik deze mooi heg tegen en hier moest ik toch wel eventjes bij blijven staan kijken. Al die prachtige herfst kleurtjes..


Woensdag


Zoals iedere week is Eleanor in de middag bij oma en heb ik de handen vrij om zelf op pad te gaan. Na de boodschappen haalde ik alvast een cadeautje voor Eleanor's eerste verjaardag, maakte de badkamer schoon en om toch nog even van het mooie weer te genieten wandelde ik een heel eind met Bentley. Fijn in het zonnetje, zonder jas! En hoewel dit soort middagen heerlijk zijn, vliegen ze altijd voorbij hihi. In de avond had ik mijn eerst Mindfulness cursus en was pas tegen 21.15 uur thuis. Iets wat ik niet meer gewend ben, sinds de kleine meid tegen 19.00 uur naar bed gaat. Maar leuk was het zeker!

Donderdag


Donderdag de 19e, de dag dat onze Bentley alweer vier jaar is geworden. Nog net zo speels en eigenwijs als het kleine pupje dat ie was. Een cadeautje heeft de pluizebol nog te goed, want met een maagje dat van streek is, is het altijd even oppassen met wat je hem geeft. Heel de dag deden wij eigenlijk niet zoveel bijzonders. Veel knuffelen, samen spelen, mama helpen met de was opvouwen en in de middag 'hielp' ze mij in de tuin. Om het gegil even te ontsnappen zijn wij wederom gaan wandelen. Deze week heb ik aardig wat kilometers gemaakt denk ik.

Vrijdag


Ahh vrijdags, onze papa dag! Hoewel in het gegil behoorlijk zat was van deze week, is het toch altijd even wennen als je haar een dag wat minder ziet. Mijn dag begon al vroeg bij de kapper. De schaar werd opnieuw in mijn haar gezet en het werd iets korter en het model werd ook omgegooid. Eenmaal thuis kon ik gelijk door om Bentley uit te laten, want meneer had een afspraak bij de Trimsalon staan. 

Daarna kon er even rustig een kopje capuccino worden gedronken, althans rustig.. De kleine meid was inmiddels ook weer wakker en eiste de aandacht op. Terwijl ik boven wat rommelde bedacht ik mij dat ik mijn oren weer kon stretchen en dit probeerde ik dan ook. 5 mm alweer. En het ging boven verwachting erg makkelijk dit keer! Super fijn. Daarna fietste ik door naar de stad om wat kleine boodschapjes te halen en tegen 14.00 uur had ik met en vriendin bij Stoet afgesproken. En daar at ik deze lekkere cheesecake met een kopje warme chocolade melk. Een drukke, maar erg leuke dag.


Hoe was jouw week?

You May Also Like

2 Reacties

  1. Wat een fijn weekje, mijn weekje was met dokters, een zieke man, wandelingen en de fles die werd geïntroduceerd. Maar wel een heel vrolijk meisje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit klinkt als een super fijn weekje! Altijd leuk om deze overzichtjes te lezen mét leuke foto's erbij. Ik had een beetje hectische week op werk door de herfstvakantie, maar gelukkig goed mijn rust tussendoor proberen te nemen. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥