I ♡ Instagram Tag

by - oktober 19, 2017

Bij Saskia van iliveformydreams zag ik deze leuke tag al een tijdje geleden. Maar omdat ik druk was met van alles en nog wat en toch nog genoeg blog materiaal had, kwam het er telkens niet van. Maar op deze rustige donderdag avond gebeurde het,  ik vulde de I ♡ Instagram Tag in! Lees je mee?

Wat is jouw instagram-naam?
Al jaren poste ik onder de naam 'Miesjuh91' maar de laatste tijd begon mij dit tegen te staan. Voor de nieuwe naam koos ik 'Minimies_'. Omdat mijn feed vooral foto's van onze mini laat zien, maar ook van mijzelf. Weetje: Eleanor noemen wij ook vaak minimies omdat ze zoveel op mij lijkt. 

Met of zonder slotje?
Zonder. Ik vind de accounts met slotje ehh ja niet toegankelijk genoeg. Op mijn blog publiceer ik best veel en ook heel persoonlijk, dus waarom zou dit op mijn Instagram pagina niet kunnen? Met de komst van Eleanor heb ik er wel eens over nagedacht of ik toch niet liever achter een slotje zou publiceren, maar dat zou dan weer zo tegenstrijdig zijn met deze openbare blog. Vind ik tenminste.

Wat is je profielfoto en bio?




Hoeveel mensen volg je?
379 mensen. Pfoe wat een aantal he! Dit zijn bekenden ( zoals vrienden en familie) maar vooral veel onbekenden. Veel mensen die ik via mijn blog heb leren kennen, een aantal mensen die ik volg  omdat onze interesses gelijk zijn en ik volg ook erg veel dierenaccounts.

Hoeveel volgers heb je?
Momenteel 465. Ik zeg bewust momenteel want ik heb veel volgers die mij ontvrienden zo gauw ze door hebben dat ik hun niet terug volg. Een irritante gewoonte, maar helaas kom ik deze vaak tegen op mijn instagram feed.

Wat zijn je favoriete hashtags?
Onder de hashtag #kleineeleanor post ik alles rondom onze dochter, #bentleyliefde gebruik ik voor ons lieve viervoetertje en sinds wij een eigen huis hebben is de hashtag #huisjekersenbloesems in het leven geroepen. Maar ook de hashtags #natuur, #nature, #crosstitch, # tuin en #michelleborduurt kom je regelmatig tegen!


Van welke soort foto houd je het meeste?
Van persoonlijke foto's. Foto's die ik zelf heb gemaakt, dus geen gekopierde plaatjes van andere accounts. Soms post ik wel eens een plaatje met een mooie spreuk erop, maar daarmee houd het wel op. Voor de rest zie je vooral veel close-ups in mijn feed.

Hoe frequent post je?
Eigenlijk iedere dag wel eentje. Soms een dagje niks omdat ik druk ben geweest en soms post ik wat meerdere foto's. Ik heb niet echt regels voor mijzelf gesteld, wel probeer ik foto's van goede kwaliteit te posten.

Hoe vaak check jij je instagram- acount
Iedere dag.

Wat is je favoriete recente foto die je poste?


Één van mijn favoriete foto's van Eleanor, ze lacht hierop zo heerlijk! Op de tweede foto zie je mijn borduurmandje. Opzich is deze foto niet heel bijzonder, maar toch vind ik hem mooi geworden omdat je mijn borduurwerk eens vanuit een andere hoek ziet dan vanaf plat op tafel. En tenslotte de derde, een paddenstoelen foto, nu je overal deze kleine kunstwerkjes weer kan bewonderen laat ik ze ook graag voorbij komen op mijn Instagram feed.

Wat is je favoriete filter?
Lange tijd heb ik er geen gebruikt, voornamelijk omdat ik de filters van Instagram zelf niet zo mooi vind, maar de laatste tijd gebruik ik de filter 'Sun' van Pixl-o-matic. 

Wat is het leukste aan deel uitmaken van deze community?
Het contact wat je soms opbouwt met de mensen achter de accounts. Je vind toch wat sneller mensen met gelijke interesses en hobbies dan in het dagelijks leven. 

Wat is het minst leuke aspect aan het uitmaken van deze community?
Wat Saskia ook al beschreef, het volg-ontvolg gebeuren wat sommige mensen doen. Ze volgen je alleen om te kijken of jij hun ook terug volgt. Soms scheelt mij dat per dag 10-15 volgers. En de volgende dag volgen ze me zo ineens weer. Dat en de hoeveelheid spam berichten die je soms ontvangt!

Wat zijn momenteel jouw drie meest favoriete Instagram accounts?


_kiera_rose_  Omdat ik haar graag volg op zowel Instagram als op Youtube. Ze maakt mooie foto's, heeft een leuke, eigen stijl en een heerlijk karakter. Niet alleen is ze Vegan, ook is ze gek op dieren en crueltry free cosmetica zoals van Lush. Haar foto's en videos vind ik altijd erg leuk maar vooral mooi met veel zorg in elkaar gezet.

Staatsbosbeheer  volg ik geen voor hun prachtige verzameling aan foto's. Vooral nu mijn favoriete seizoen, de herfst is aangebroken!

en Tattoosaunders omdat ik de laatste tijd weer wat meer met Tattoos bezig ben. Komt waarschijnlijk omdat ik over een klein maandje mijn vijfde tatoeage zal laten zetten. Tattoosaunders volg ik graag omdat hun stijl erg bij mijn tattoo-smaak aansluit en omdat ze hier in de stad een vestiging hebben. Ze hebben leuke interactie met volgers en organiseren ook regelmatig en winactie. Altijd leuk om ze dan wat nauwkeuriger te volgen. En omdat ik waarschijnlijk mijn zesde tattoo bij hun wil laten zetten en hiervoor doe ik altijd eerst wat research..

Beschrijf jouw Instagram account in drie woorden.

You May Also Like

6 Reacties

  1. Wat leuk om te lezen en de foto's te bekijken! Echt prachtige foto's zitten erbij. Ik heb een instagramaccount, maar ik doe er niet veel mee. Mijn dochters daarentegen zijn daar juist heel actief.
    De foto van Eleanor is zo lief!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de variatie op jouw Instagram account heel erg leuk én ik ben een ontzettende fan van je natuurfoto's. Zowel op je blog als op je Instagram. Goh, mijn eigen account in drie woorden: Boeken, Harry én Potter. ;) Die twee komen er ongetwijfeld het meeste aan bod.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen! En uh poef mijn instagram account in drie woorden.
    Littlegirl, natuur, handwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen! Je maakt altijd erg mooie foto's! Ik heb veel ups en downs met instagram. Ook door al dat gevolg/geontvolg vind ik het soms gewoon even niet leuk haha. En daarna weer wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te lezen, ik heb hem een tijdje geleden ook ingevuld. Ik wil ook weer een Instagram tag maken met foto's aan het einde van dit jaar, als terug blik!

    Mijn IG in 3 woorden? Uhm. Persoonlijk, gezellig en met hashtags.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te lezen. Ik doe maar wat met instagram. Ben niet zo mee bezig. Post als het uit komt wat. Mijn 3 woorden: creatief, filterloze foto's, borduren.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥