Herfstig en kleurrijk

by - oktober 25, 2017


Ondanks dat ze best prijzig kunnen zijn, heb ik altijd graag wat bloemen op tafel staan. Het hoeven van mij geen grote, luxe bossen te zijn hoor.. Maar gewoon een klein bosje roosjes of een enkele lelie in een mooi vaasje en je hebt mij gelukkig. Bloemen geven de ruimte sfeer en gezelligheid. Samen met planten zorgen ze voor een levendigheid. En dit kunnen kunstbloemen natuurlijk nooit bereiken. Want hoewel dit goedkoper is, zou ik er toch niet voor kiezen. Tja goedkoper, hier moeten wij als gezin met één loon wel op letten. En toch.. geef ik mijn centjes graag uit aan wat mooie bloemen.



En hoewel ik de laatste paar jaar vaak voor een bosje roosjes, lelies of een paar gezellige bolletjes in de najaars maanden koos, kies ik nu vaak voor wat excentrieke samenstellingen. Een bosje bloemen die uit hoogte verschillen, apartere bloemen, verschillende kleuren en vaak ook uit minder bloemen bestaat. Zo staat er nu een samenstelling van een Gladiool, herfst Chrysant, Anjer, Gerbera, Eucalyptus en een takje bessen. Een samenstelling die ik eerlijk gezegd afgekeken heb van Bloomon. Je kent ze misschien wel. Die organisatie waar de bossen bloemen luxe, uniek en waarde uitstralen. Ze worden bij je thuis bezorgd en iedere keer is het een verrassing wat je krijgt. Een leuk concept, maar eentje die mij helaas te prijzig is. 


Niet dat ik het niet mooi vind, nee in tegendeel. Ooit hoop ik nog eens een Bloomon bos te mogen ontvangen als cadeau. En anders bestel ik hem misschien ooit voor mijzelf. Maar voor nu experimenteer ik lekker zelf met hoogte en kleur. En eerlijk gezegd, doet dit mij terug denken naar mijn dagen in de bloemist. Een fijne herinnering, maar die gelukkig alleen nu de positieve kanten met zich meedraagt.


Welke bloemen staan vaak bij jouw op tafel?

You May Also Like

6 Reacties

  1. Bloomon is mij ook te prijzig hoor. Er staat hier om de hoek, drie dagen per week, een bloemenkraam, van een stel heel aardige jongens. Zij hebben altijd, echt altijd, kwaliteit. Daar betaal je ook voor hoor, maar als ik maar een bosje van €3,95 wil hebben, kan dat ook. Je kunt het bij hen zo gek en bont maken als je wilt. Voorheen kocht ik dan weer hier en dan weer daar, maar dat viel soms mee en vaker weer tegen. Nu blijf ik de jongens trouw. Heerlijk, bloemen in huis, bijna nooit zonder hoor.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet precies wat je bedoeld! De kwaliteit van bloemen is best verschillend bij winkels! Zo krijg ik altijd spijt van de bloemen die ik bij de Jumbo haal, maar bij de AH staan ze gemiddeld lang. En de markt heeft de mooiste keuze, maar dat is weer een stukje verder want niet altijd met de kleine meid zo handig is. Heel fijn dat je een goed adresje zo dicht bij huis hebt! Ik ben nog zoekende hier in onze nieuwe buurt ;)

      Verwijderen
  2. Wat heerlijk, hier staan eigenlijk nooit bloemen op tafel, behalve als ik ze krijg. Ik vind ze het beste cadeau ooit. Je hebt er een korte tijd heel veel plezier van en daarna is je huis weer leeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi boeketje. Ik neem soms van de markt of van de supermarkt mee. Ik heb nu amaryllis in glas staan, al is dat nog niet zoveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier staan eens in de zoveel tijd bloemen op tafel. Zo fijn en gezellig qua sfeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik koop ze niet vaak genoeg voor mezelf. Een tijdje terug heb ik wel heel lang plezier gehad van een boeket dat ik van mijn tante kreeg. Daarvoor heb ik een keer net geen drie weken lang kunnen genieten van lila-kleurige roosjes die ik bij Aldi had gekocht. Jammer genoeg heb ik die sindsdien niet meer gezien in de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥