Een paars gehulde omgeving

by - augustus 25, 2017


Terwijl ik de foto's voor dit blogje uitzoek, besef ik mij dat het alweer een weekje geleden is dat wij hier wandelden. Een hele week ging voorbij, zonder een blogje hierover. Druk met andere dingen, druk met de kleine meid. Iedere moeder zal dit wel herkennen, zo graag dingen voor jezelf willen doen, maar je zelf af en toe verliezen in het moederschap, huishoudelijke taken en afspraken.



Dit hoort er natuurlijk bij en is ook niet erg. Voor een keertje of twee. Want voordat je het weet wordt je geleefd en vliegen de weken aan je ogen voorbij. Een wandeling in de natuur zorgt er dan weer voor dat je met beide benen op de grond staat. Even niet nadenkend, maar genietend van de mooie omgeving. Één van de omgevingen waar wij zo graag komen is de Sallandse Heuvelrug. Al vele wandelingen zijn er gemaakt en afgelopen weekend kwamen wij voor het eerst er met de kleine meid. Een omgeving dat nu gehuld is in mijn favoriete kleur: paars van de heide bloemetjes.


Een prachtige route die wij eigenlijk iedere keer er lopen. Waar bos, zand en heide elkaar afwisselen. Een fijne wandeling van net iets meer dan vijf kilometer. Een wandeling die ik goed kan volhouden, zonder al teveel lichamelijke klachten nadertijd. Want hoewel dit stukken beter gaat de laatste tijd moet ik hier altijd waakzaam voor blijven. Het nadeel van iets Chronische, je draagt het bij je. Met makkelijke en moeilijke periodes. Maar wanneer ik in deze paars gehulde omgeving loop, vergeet ik alles even 

You May Also Like

5 Reacties

  1. Wat prachtig zeg!!! Heerlijk om daar te wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtige foto's. In mijn jeugd woonde ik ook bij de heide. Zulke mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Nina, ik kom er ook graag! Zeker in de maanden Augustus en September, dan bloeit alles net op zijn hoogtepunt. Zeker het bezoekje waard! :)

      Verwijderen
  3. Blijft mooi he, de natuur! Prachtige foto's heb je gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥