Weekly Moments | Week 29

by - juli 22, 2017

Weekly Moments, een vaste rubriek die iedere zaterdagochtend hier op Kersenbloesems online zal komen. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Op deze manier wil ik je een kijkje in mijn dagelijks leven geven. Hopelijk vind je het leuk om deze Weekly Moments te bekijken..

Zaterdag



Normaal gesproken komen wij er bijna iedere zaterdag, bij de Bagel & Beans. Maar met de kleine meid kwam dat al een paar weken niet zo goed uit. Maar afgelopen zaterdag was ze wakker op een fijn tijdstip en besloten wij weer eens fijn te gaan lunchen. Vegetarische lunchen blijf ik een kunst vinden, maar gelukkig eten wij nog wel vis. Deze tonijnsalade is zo lekker! Daarna reden wij door naar de Action voor wat nodige en wat leuke dingetjes. Wij kochten o.a deze handige wasteil voor Eleanor. Geweldig vind ze het!

Zondag



Terwijl de zon de regenbuien afwisselden, wisten wij eigenlijk niet zo goed wat te doen. De kleine meid slaapt momenteel op de onhandigste uren en dit maakt een uitje soms erg lastig. Wij besloten haar wat eerder wakker te maken en op bezoek te gaan bij de uiltjes. Zo leuk dat onze trouwlocatie nu zo vlakbij is! Hierna reden we door naar een plaatselijke markt, maar helaas was dit niet veel. Maar gelukkig was er wel een fijn terrasje in de buurt. Terwijl de kleine meid op een mais boogje knabbelde konden wij van een cappuccino genieten.

Maandag



Voor de maandag had ik eigenlijk niet zoveel op de planning staan. Ik begon de ochtend door een rondje door de tuin te maken. Vele bloemen bloeien nu uit, maar de roos die begint net! Al twee jaar bloeide ze niet, gelukkig overleefde ze de verhuizing en dat niet alleen.. ze bloeit zelfs weer! Na een korte foto sessie konden we alweer gelijk door, want mijn wekelijkse bezoekje aan de Fysio stond gepland. Hierna heeft de kleine meid heerlijk een paar uurtjes geslapen en kon deze mama ook even iets voor haarzelf doen. 

Later in de middag besloot ik mijn mijlpaal kaarten er weer eens bij te pakken en wat kiekjes te schieten. Want Eleanor kan veel nieuwe dingen! Die moesten natuurlijk op de foto worden gezet voor haar fotoalbum. De kaarten 'I can say mama', 8 months old en 'i can sit' konden erbij worden gepakt.

Dinsdag



Vandaag ging ik iets doen wat ik al langer wilde, maar best spannend vond! Namelijk een bezoekje brengen aan het mama café. Een bijeenkomst van (toekomstige) mama's en hun kindjes tot één jaar oud. Hoe en wat beschrijf ik binnenkort in een blogje, maar het was erg gezellig. Het is dus zeker voor herhaling vatbaar. Deze quote vond ik er wel bij passen, maar plaatste ik eigenlijk pas later in de week op Instagram. Na het mama café nam ik afscheid van een vriendin die zo lief was om met mij mee te gaan en liep ik richting mijn ouders huis. Een wandeling van een half uurtje denk ik, maar door de warmte leek dit veel langer! 

Terwijl Eleanor even bij kon slapen - want deze bikkel was gewoon even 4.5 uur wakker geweest- aten wij een broodje in de achtertuin. Helaas had ik nu mijn borduurwerkje niet bij mij, maar even rustig zitten was ook fijn. Rond half vijf pakte ik de bus terug naar huis. Een geslaagde dag!

Woensdag



Hoewel mijn spieren zeer deden van de Fysio behandeling, een verdraaide knie en een korte nachtrust wilde ik toch graag mijn afspraak met mijn maatje houden. Terwijl ik haar samen met Eleanor ophaalde, gingen we daarna richting het tuincentrum met z'n drieën. Even een plantje halen voor in mijn nieuwe bloempotje die wij afgelopen zaterdag kochten. Ik ben echt een ramp als het gaat om bloempotjes en fotolijstjes vullen, deze staan zo wekenlang leeg! Gelijk maar even doorpakken dus.
Na het tuincentrum gingen we samen terug naar mijn huis en zaten we nog eventjes buiten. Ondanks de vermoeidheid was het fijn om mijn vrijwilligerswerk weer te hebben opgepakt. 

Later in de middag pakten manlief en ik de fiets om een ijsje te gaan halen. En natuurlijk mocht de kleine meid ook mee, want ze kan nu mee op de fiets! Maar eerst moesten er grasjes voor de konijnen worden geplukt.

Donderdag



De dag begon met hevige regenbuien. Terwijl ik mijn straatje onder zag lopen sliep de kleine meid uit. Dit was ook wel te verwachten want de avond ervoor heeft ze behoorlijk lopen spoken. Alle tips zijn welkom hihi. Terwijl wij samen speelden, een broodje aten, wat foto's van de tuin maakten werd ik nog steeds aan mijn pijnlijke spieren en mijn verkoudheid herinnerd. Nee helemaal fit was ik niet. Maar dat hield ons niet tegen om eventjes te gaan wandelen. Hoewel in eerste instantie Bentley ook mee mocht, bracht ik hem na vijf minuten alweer terug naar huis.  Sinds zijn vacht zo lang is, wil meneer niet meer van harte wandelen, gelukkig mag hij volgende week naar de trimsalon.

Terwijl Bentley thuis kon uitrusten van zijn uitje wandelden wij verder. Veertig minuutjes later kwamen wij weer thuis. Een beetje rood en bezweet dat wel, want wat was het benauwd! Terwijl de kleine meid haar middag slaapje deed kon ik eindelijk weer eens bloggen en schreef ik grotendeels deze Weekly Moments, maar ook de 8 maanden update van Eleanor (klik). Fijn om af en toe weer even te bloggen!

Vrijdag



Nu onze keuken wat makkelijker schoon te maken is, probeer ik dit ook dagelijks bij te houden. Iedere dag even snel een lapje erlangs en één keer per week alles van zijn plek en een schuursponsje erdoor. En ik moet zeggen, met dit witte aanrechtblad is dat ook echt wel nodig! Ik wil nog even de laatste verhuisrommeltjes opruimen en dan zal ik snel eens wat foto's voor op Kersenbloemsems maken. Nadat de kleine meid haar middagslaapje uit had gingen wij met z'n tweeën naar het winkelcentrum. Voor wat kleine boodschapjes en om wat foto's te laten afdrukken. Heel handig, gewoon bij de kruidvat. Natuurlijk wel wat duurder dan wanneer je ze zou bestellen, maar nu kon ik ze tenminste gelijk in de lijstjes plaatsen, want zoals eerder gezegd ben ik daar een ramp mee hihi. De rest van de middag genoten we van het mooie weer en ondanks mijn fikse verkoudheid maakten we s'avonds weer een flinke wandeling.

Hoe was jouw week?

You May Also Like

5 Reacties

  1. Leuk dat ze langzaam op jullie dieren begint te reageren, word straks net haar moeder qua liefde voor de dieren betreft ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Michelle,
    leuk zo'n update met al die foto's.
    En jeetje zeg, wat gaat het hard met de kleine meid!!!
    Erg leuk en gezellig.
    Heel fijn weekend nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke en drukke week. Fijn, dat het mamacafe ook erg leuk is. Hier is soort speelochtend alleen zijn er dan veel gastouders of ouders die engels praten. Waar ik niet enorm goed in ben. En foto's ben ik ook niet zo goed in. Wel alles uitgeprint van eerste jaar maar nu nog plakken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Succes met plakken! Bij ons blijft dat vaak liggen, vind het al heel wat dat ik Eleanor's eerste vier maanden bijgeschreven in haar nieuwe 'Mijn eerste jaar' boekje :P

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥