De gehaakte voetenzak is af!

by - oktober 18, 2016


Het heeft eventjes geduurd, maar van het weekend zette ik de laatste steekjes aan de gehaakte voetenzak! Nu dat het haakwerk eindelijk af was, kon ik aan de voering beginnen. Want ondanks dat je ze ook heel vaak zonder ziet, wilde ik er toch wel graag een lekker warm stofje in hebben. Afgelopen zaterdag ging ik er eens goed voor zitten en rondde ik dit mooie project af..


Om te zorgen dat de voetenzak aan alle kanten makkelijk los kan worden gemaakt, heb ik aan beide zijdes van de bovenkant er vier knopen op gemaakt. Deze zijn door middel van een koordje open te maken en vast te zetten. Een makkelijk systeem die er ook nog eens voor zorgt dat op warmere dagen, de voetenzak gewoon een stukje verder open kan worden gemaakt.


En dan het totaal beeld, de voetenzak met zijn lengte van één meter vijftig. De binnenvoering is een heerlijke zachte fleece deken en deze heb ik met de hand erin gezet. Nu hoor ik je al denken: 'wat een klus!' Ja dat was het zeker, maar het maakt het wel helemaal af, plus het is heerlijk warm voor de komende koude herfst- en winter dagen. Om ervoor te zorgen dat deze voetenzak ook veilig in de Maxi Cosi kan worden gebruikt - waar hij tenslotte voor bedoeld is -  heb ik 'gaten' gehaakt zodat de riempjes van de Maxi Cosi er door heen kunnen. Op de foto lijkt de bovenkant misschien lang voor zo'n pasgeboren baby'tje, maar in de Maxi Cosi, past het perfect!

Het was een hele klus, maar ik ben heel blij dat ik dit mooie haak project ben begonnen. Het is één van de grotere en tijdrovende haakwerken die ik voor onszelf heb gemaakt, maar de gedachte dat onze kleine meid er straks heerlijk warm in kan liggen geeft mij een heel trots gevoel  Op naar een nieuw project....


You May Also Like

10 Reacties

  1. Wat is dit een schitterende voetenzak geworden! De wafelsteek blijft een mooit steek, maar ik kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment wel klaar mee was. Die voering maakt het helemaal af! Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, wat heb je die mooi gemaakt! Ik kan me helemaal voorstellen dat je er trots op bent, dat is ook terecht hoor! Wat zal het jullie kleine meisje lekker warm houden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuk duig Michelle :-)
    Ik vind het dan ook echt knap dat je dit kan maken hoor.
    Ik zou hier ook supertrots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk geworden, wat ben je toch creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wauw, kunstig. Hij is mooi geworden (ondanks de kleur, aangezien ik niet van roze hou haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, wat mooi! Daar gaat ze vast heel erg van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waw, ziet er echt prachtig uit. Chapo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind hem echt heel mooi geworden! Je mag er echt super trots op zijn straks als je dametje er in ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi! Ik kom deze prachtige voetenzak tegen via google. Maar ik heb een vraagje (ben beginnende haakster) hoe haak je die gaten erin? Ik hoop dat je het mij uit zou willen leggen! Bedankt alvast. Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥