Fall Fairy :: 5 jaar verder

by - juli 12, 2016

Op 10 juli 2011 begon ik aan de Fall Fairy. Het zou een lange klus worden want dit mooie borduurwerk telt vele bladzijdes. De eerste jaren vlogen de kruisjes op het doek, ondanks dat ik aan meerdere borduurwerken tegelijkertijd werkte verschenen er toch zo'n vijf grote bladzijdes per jaar op het doek. 


De laatste paar jaar is dit gemiddelde erg teruggelopen. Ik mag al blij zijn als ik er drie per jaar af krijg. Niet dat het heel erg is, maar andere dingen gingen voor. Verhuizingen, studies, stages en werk waren soms even belangrijker.. Ook mijn liefde voor haken werd geboren. Allemaal leuke dingen, maar ze zorgden er wel voor dat ik uit mijn borduur flow raakte.


Nu vijf jaar verder heb ik er 12 hele bladzijdes op staan. De 13e is onderweg maar zal nog eventjes moeten wachten aangezien ik haar van het frame heb gehaald. Momenteel borduur ik zo weinig dat ze alleen maar stof staat te happen. En ik zou het zo zonde vinden als het doek vies zou worden! Wanneer ze afkomt weet ik niet, misschien over vijf jaar en misschien pas ook wel over vijftien jaar. Wie weet! Ik weet wel dat ze ooit af zal komen, want ik vind haar nog steeds te mooi om niet af te maken..

Met welk borduurwerk ben jij tot nu toe het langste mee bezig?

You May Also Like

12 Reacties

  1. waw, zo groot al. ziet er prachtig uit.

    ook ikzelf ben al met een paar borduurwerken lang bezig, k'probeer er een paar af te borduren...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt dit toch een mooi werk! IK blijf je gewoon volgen, dan zie ik vanzelf wel de vorderingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met de Escher ben ik nu bijna 2 jaar bezig. En pas twee halve pagina's af. Het is niet eens een groot werk ongeveer 20 volle pagina's maar een beetje saai. Ik heb me wel voorgenomen er vaker aan te werken. De epic pokemon zal met zijn 224 paginas wel het langst gaan duren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow even een vraagje. Hoe groot word deze? Wel een prachtig borduurwerk. Je maakt echt mooie dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze wordt zo'n 75 bij 55 cm groot. Een heel karwij dus ;) Dankjewel!

      Verwijderen
  5. Wat echt heel mooi. Ik ben echt benieuwd wanneer deze af is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wouw wat word die toch gaaf, en ik hoef niet lang te nadenken geloof ik, het zelfde als jij :) Alleen nog wat langer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een werk heb je erin gestopt! Ik vind hem heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel knap!! Ik vraag me af, is dit van een tutorial, of een eigen ontwerp? Misschien dat er een dag komt dat ik er ook aan begin... maar zou niet eens weten hoe!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He Lindsay,

      Dit is van een bestaand patroon. Deze koop je ( bijv. bij Heavenandearthdesigns.com) en per symbooltje staat er beschreven welke kleur je moet gebruiken. Mocht je er niet uitkomen, er zijn veel tutorials en how to filmpjes op het internet te vinden hoe je een patroon moet lezen én borduren. Succes!

      Verwijderen
  9. Zo mooi is dit patroon. En geef niets dat je niet elk jaar zoveel borduurt. Het proces is toch al fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wauw, ziet er erg tof uit...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥