Zwangerschaps update | Week 13 &14

by - mei 21, 2016

Twee dagen geleden begon ik alweer aan mijn vijftiende zwangerschapsweek, tijd voor een update dus! Sinds wij op Moederdag hebben verteld dat wij een kleintje mogen verwachten, gaat voor mijn gevoel de tijd al een stuk sneller! De afwezigheid van de misselijkheid en het overgeven dragen hier misschien ook wel aan mee en ik ben er alleen maar blij om. Na vanaf zeven weken misselijk te zijn geweest was dit een fijne verandering. 

Toen ik de dertien weken grens had bereikt, ging er ineens een knop op. Een psychologische knop. Ineens kon ik het een plekje geven en was ik een stuk minder ongerust. De informatie website's en forums werden met rust gelaten en ik vertrouwde gewoon op mijn eigen lichaam. Om dit te vieren hebben wij in de dertiende week al een shirtje voor de kleine gekocht. Ook bestelde ik een zwangerschapsdagboek, om al die speciale momenten vast te leggen, deze krijgen jullie ongetwijfeld nog wel eens te zien. 



In week veertien zagen wij voor het eerst in lange tijd de meubeltjes terug. Deze meubeltjes hadden wij al een hele tijd geleden gratis kunnen overnemen. Al deze tijd lagen zij veilig bij mijn ouders opgeborgen, maar nu werd het toch weer eens tijd om er een kijkje bij te nemen Want was het nog wel wat wij mooi vinden? Gelukkig konden wij hier beide gelijk 'ja' op beantwoorden. De toekomstige baby kamer is bijna leeg, op een bureau en een wasrekje na. De kastdeuren moeten nog een keertje worden geschilderd en daarna kan de nieuwe vloer erin. Als dit allemaal is gedaan, zullen de meubeltjes deze kant op worden verhuisd. Ik kan bijna niet wachten! 

Deze week hadden wij ook de tweede controle bij de verloskundige. Alles zag er goed uit, ook mijn bloeduitslagen. Altijd een fijne opluchting. Ook mochten wij voor het eerst het hartje horen, wat een bijzonder geluid! Ik mocht ook de 20 weken echo alvast inplannen, maar voorlopig hoef ik niet terug te komen bij de verloskundige. Eerst mogen wij uitkijken naar de Geslachtsbepalende echo van volgend weekend. 


Deze week kwam ik redelijk zonder klachten door, behalve mijn rug- en bekkenklachten dan. Deze speelde na een avondje shoppen in de stad behoorlijk op en zijn sindsdien ook niet meer weggegaan. Iets om in de gaten te houden dus, maar wij zijn wel twee setjes kleding rijker! Kiezen is gewoon lastig, alles is zo lief en klein! Totdat wij het geslacht van onze baby weten, laten wij het even hierbij. Gelukkig hebben wij nog tijd genoeg..

You May Also Like

9 Reacties

  1. hallo Michelle,
    Je kan het nu al goed zien dat je zwanger bent, geniet maar van deze tijd, het gaat zo snel.
    Ook lekker dat je niet meer misselijk bent, ik vond dat ook altijd een hele opgave, ik was ook een aantal maanden misselijk, maar goed alle ongemakken gaan weer voorbij zeg ik altijd maar.
    Schattige kleertjes heb je gekocht, nu rustig aan met de babykamer beginnen, leuk vooruitzicht.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi, hartelijk gefeliciteerd!! Ik heb je blogje met het grote nieuws gelijk gelezen. Wat fijn dat het zo goed gaat en je ervan kunt genieten! Wat een schattige kleertjes en ik ben ook benieuwd naar de meubeltjes die in aantocht zijn.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk je buikje! En ik kan me voorstellen dat je al leuke kleertjes enzo wilt kopen, denk dat ik dat ook zou hebben ;-) Fijn dat je van je misselijkheid af bent en je je beter voelt! Ben benieuwd of het een jongetje of meisje wordt hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi buikje al! Goed dat je een dagboekje besteld hebt (een schriftje had ook prima gewerkt), want als je kind groot is weet je echt niet meer hoe het allemaal was, hoor, terwijl het dat wel wil weten ;-) Geniet ervan met een grote "G"!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb ik ook aan zitten denken, of iets van een fotoalbum met teksten erbij. Maar in dit dagboekje staan ook hele leuke vragen in, zo ben je er net iets anders mee bezig. Anders was ik bang dat je op een gegeven moment niets meer over je week weet te schrijven :) Gaan we zeker doen..

      Verwijderen
  5. Fijn dat het nu goed gaat en wat zijn de kleertjes schattig!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gefeliciteerd! heb een paar blogjes gemist merk ik.. shame on me! geniet van je zwangerschap nu je misselijkheid voorbij is..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat het zo goed gaat. Het is zo wonderlijk dat een vrouwenlichaam het kan. Mooie kleertjes heb je gekocht. En neem wel je rust hoor, anders worden je lichamelijke klachten steeds erger. Fijn dat je misselijkheid zo snel is weg getrokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh fijn dat alles goed gaat. Ik ben nog steeds blij voor je. Leuke kleertjes heb je gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥