Gehaakte kattenspeeltjes

by - februari 24, 2016

De moeder van een goede vriendin had twee kittens in huis gehaald. Natuurlijk had ik al veel over de kleine Gaia en Zoë gehoord en veel foto's van ze gezien, maar ik vond het super leuk dat ik werd uitgenodigd om ze even te komen bewonderen! Ik besloot om een klein pakketje samen te stellen. Gewoon een kleinigheidje om mee te nemen. Ik kocht wat kattenmelk en twee soorten snoepjes en besloot om zelf wat kattenspeeltjes te haken. Ik vind het altijd leuk om iets persoonlijks erbij te doen. 



Kittens vinden alles interessant dus je kan bijna niets verkeerds maken. Maar een balletje mag natuurlijk niet ontbreken. Dit balletje is van Acryl gehaakt en is heel simpel te maken. Je vermeerderd in vijf rondes je steken totdat je 30 steken in totaal hebt. Hier haak je 3 a 4 rondes mee en daarna ga je verminderen. Gelijkmatig natuurlijk, want anders wordt het balletje niet rond.


In eerste instantie wilde ik een muisje haken, maar dit inktvisje vond ik ook zo leuk! De beschrijving is hier in het Engels te vinden. Je kan er ook nog een koord aan haken, maar ik besloot dit niet te doen. Zowel het balletje, als de donut en het inktvisje vielen in de smaak. De speeltjes werden door de hele kamer geslingerd! En juist omdat ze van Acryl zijn gemaakt, blijft het zo lekker aan die nageltjes plakken, geweldig vonden ze dat! 

Ik vond het erg leuk om weer eens wat kleinere projectjes te haken. Met al mijn grote projecten  wil de motivatie nog wel eens wegzakken. Misschien dat ik de komende tijd toch weer wat kleinere projecten erbij oppak. 

Maak jij wel eens speeltjes voor (je) huisdieren?

You May Also Like

11 Reacties

  1. Wat ontzettend leuk gedaan! Leuk idee!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh hoe schattig is dat kattenspeelgoedje. Iets dat je zelf maakt is vele leuker om af te geven. Het ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke speeltjes! Lief dat je dat voor de jonge katjes gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag ze al op Instagram en ze zijn echt zo leuk! Is het niet zonde als ze kapot gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met kittens weet je het maar nooit ;) Nee, grote projecten zoals het draakje of Miss Wooly zou ik wel erg jammer vinden als het beschadigd, maar dit soort projecten zijn snel te maken en minder intensief.

      Verwijderen
  5. Wat leuk en schattig is het kattenspeeltje dat je hebt gemaakt. Ik zelf bak er niets van als het om haken, breien of dit soort dingen gaat. Mijn moeder integendeel was daar erg goed in. Fijn dat het goed van smaakt valt met inktvis, donuts en ballen. Ik vind ze heel lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke kattenspeeltjes. Jammer, dat je geen actiefoto's heb van deze 2 kitten. Ik vind ze altijd zo schattig☺

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat zijn ze leuk zeg! Ik heb nog nooit iets gemaakt voor mijn kat eigenlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg leuk! En idd die kleine cadeautjes zijn het leukst om te haken!! Voor dieren heb ik nog nooit wat gehaakt overigens..

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥