A touch of grey

by - februari 21, 2016

Als je mij een aantal jaar geleden had gezegd dat ik een licht interieur had met veel wit- en grijstinten met accenten van turquoise, dan had ik je vierkant uitgelachen. Ik dacht altijd dat als ik op mijzelf ging wonen dat ik veel donkere tinten zou gaan gebruiken. Zwart en paars tinten waren favoriet. Deze zijn echter nergens meer te vinden. Ik vind het wel mooi, nog steeds wel, maar niet voor bij ons thuis. Ik ben erg tevreden met ons huidige kleur pallet. Het enige wat mij stoort is die donker bruine vloer in de woonkamer. Toen wij dit flat kregen was de vloer nog in perfecte staat en wij moesten snel verhuizen. De vloer mocht dus blijven liggen maar het werd nooit mijn favoriet. Nu alle meubels zijn vervangen begint de kleur van de vloer mij te storen. Het past niet meer in het geheel.

Bron foto's (1) (2) (3) (4) 

Laatst liepen wij bij de Ikea en toen viel mijn oog op een grijze laminaat vloer. Precies de kleur en motief in het 'hout' wat ik mooi vind.  Eerst moeten wij maar eens gaan uitrekenen wat ons dit gaat kosten en beslissen of wij voor een laminaat vloer gaan of weer voor zeil. Maar om een beetje een idee te krijgen van wat ik mooi vind, zocht ik wat plaatjes van Pinterest op. Nu zal de kamer bij ons niet zo licht worden als op bovenstaande foto's, maar dit is wel de richting die ik op wil. 

Is het gebruikte kleuren pallet van jouw huis hetzelfde als dat je vroeger voorstelde?

You May Also Like

7 Reacties

  1. Licht, wit en met warme houtaccenten, dat vind ik heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat ik me daar vroeger niet echt een beeld had van gevormd. Het enige dat ik wist was dat ik het niet zo donker wilde als bij mijn ouders thuis. Een zwarte zetel, tafel, stoelen, kast, ... Bij ons is het een combinatie van een lichte beige-achtige tint tegen de muren (dacht dat de kleur amandel noemde), een gebroken wit plafond, een licht houten laminaat als vloer en de meubels zijn een lichte houtkleur met grijze accenten (de zetel, de handvaten van de kasten, het werkblad in de keuken, ... ) De goedgevulde boekenkasten en enkele accessoires zorgen dan weer voor kleine kleurtinten doorheen het huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou wel erg van grijs! Wij hebben ook 2 grijze muren in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou hier wel van :-). Daarom zijn onze muren in de woonkamer ook grijs. En geen spijt van :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind grijs ook mooi maar niet als interieur maar heb grijs haar en dat kleuren jullie dus valt het houden van grijs wel mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie tinten! Wij hebben een allegaartje wat betreft de inrichting. Ik heb wel altijd blauw in huis, daar hou ik van. En ook een donkere vloer, prima wat mij betreft. Gisteren had ik het er met mijn man nog over dat wij beiden houden van een 'doorleefd' interieur. En dat hebben we wel met ons 'samengeraapt zooitje'. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super fijne inspiratie! Ik ben fan van deze kleur.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥