Lente in huis

by - januari 13, 2016

Januari vind ik vaak maar een vreemde maand. Ondanks dat het de naam 'Winter' heeft, doen het weer en de temperaturen vaak waar ze zelf zin in hebben. Ook koppel ik de naam Winter aan de kerstdagen, en als deze zijn geweest is voor mij het winter-gevoel wel een beetje voorbij. Wat wel fijn aan deze maand is, is dat de bloembollen en bloemen weer volop verkrijgbaar zijn! Tulpen, Narcissen, Hyacinten you name it! En met deze leuke bloemen en planten haal je toch alvast een stukje lente in huis.


Van alle lente bollen en bloemen zijn de hyacinten bollen toch wel mijn favoriet om in huis te halen! Niet alleen is het leuk om ze telkens een stukje bij beetje te zien groeien, maar ook het uitkomen van de bloemen is zo'n mooi gezicht. In ieder bolletje worstelt er zich een klein bloemetje naar buiten ♥ Wil je de Hyacint klein en laag houden? Of wil je langer van de bol genieten? Geef ze dan geen water. Wist je dat Hyacinten hun voedingsstoffen uit de bollen halen? Extra water is dus helemaal niet nodig.


Maar niet alleen de Hyacinten zijn hier favoriet, ieder jaar kijk ik ook weer uit naar het tulpen seizoen! Als de tulpen weer verkrijgbaar zijn, duurt het ook nooit lang voordat ik een bosje in huis heb staan. Meestal kies ik voor paarse- of roze tulpen maar als ze er zijn, koop ik het liefste de Papegaaien tulp. Een bijzondere bloem, met een mooi kleurverloop. Al deze mooie kleuren fleuren gelijk zo'n donkere en grijze winter dag op! 


Hebben jullie de lente ook al in huis gehaald?



You May Also Like

9 Reacties

  1. Ja hoor, al een paar keer hyacinthen in huis gehad en die helemaal laten uitkomen. Nu staan de blauwe druifjes te bloeien in hun potjes. Ook al zo leuk.
    En een bos tulpen ga ik zo snel mogelijk ook halen. Heerlijk al die lente in huis.
    Fijne dag verder,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het toeval wil dat ik daarstraks een collage van Welke heb opgeslagen die me meteen zin deed krijgen om naar de bloemenzaak te snellen. Jammer genoeg is hier geen in de buurt en was het de hele dag aan het gieten. Maar binnenkort komen er ongetwijfeld bloemetjes in huis als tegengewicht voor dat triestige weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gisteren hier ook de hyacinten in huis gehaald! Ik vind de tête - tête narcissen ook altijd leuk, maar die hadden ze gisteren niet. En tulpen, die zijn hier ook favoriet <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goede tip van de hyacinten. Bij de supermarkt vroeger deden we dat ook met tulpen, weinig tot geen water. Ik heb al tulpen gezien in een supermarkt :-)>

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie plaatjes! Ik heb nog steeds alleen een cactus staan, maar het begint echt te kriebelen om een paar tulpen neer te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tulpen zijn een van mijn favoriete bloemen! Momenteel heb ik een hele grote bos staan thuis. Ik word daar zo vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pretty :-) Hier is het nu EINDELIJK goed aan het doorsneeuwen, love it.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heeerlijk!! Bloemen (of bollen) staat wel op mijn boodschappenlijstje :) Bij een schoon huis hoort ook een vers bosje bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk! Ik heb pasgeleden een bosje tulpen gehaald. Staat ook zo super leuk in huis :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥