Onze kerstdagen

by - december 26, 2015


En toen was kerst alweer bijna voorbij, vanavond kijken we nog gezellig samen een kerstfilm en dan is het weer een jaartje wachten op deze gezellige dagen. Ik denk dat ik de voorpret minstens zo leuk vind als de kerstdagen zelf! Deze kerst kon ik echter niet helemaal in de kerst stemming komen. Misschien omdat het een paar dagen geleden met Tommie niet zo lekker ging, of omdat ik zelf ziek werd of een combinatie hiervan. Ondanks dat ik geen echt kerstgevoel had, hebben wij toch fijne dagen gehad hoor.


Kerst avond zaten we helaas met Tommie bij de dierenarts. Haar niezen en hoesten hield maar niet op en twee dagen voor kerst kreeg ze voor de derde keer een antibiotica kuurtje. Helaas hield ze niks meer binnen en zaten we met kerstavond toch weer bij de dierenarts. Het gaat nu gelukkig stukken beter met haar! S'avonds zijn we wel gezellig naar mijn opa en oma geweest. Een uitdaging was het wel, want met mijn dieet mag ik natuurlijk geen hapjes eten. Ik heb mij beperkt tot een blokje kaas. Gelukkig maakten de gezellige gesprekken en herinneringen aan vroeger veel goed..

Eerste kerstdag hebben wij eerst lekker uitgeslapen en toen hebben wij de wandelschoenen aangetrokken. Deze dag zou om samen zijn en ontspanning draaien. En dat is ook gelukt. Terwijl wij genoten van de rust in de wijk, kwam ik al enkele knoppen en zelfs wat bloemetjes tegen! Eenmaal thuis gekomen ging de ontspanning verder in de vorm van gamen, handwerken en samen film kijken. S'avonds kookte ik een lekkere maaltijd van Varkenshaas met gevulde tomaten. Geen standaard kerstdag dus, maar wel een hele fijne.


Tweede kerstdag begon als de eerste, alleen vierden we s'middags kerst bij mijn ouders. Eerst werd er onder een kopje thee wat bijgekletst en toen werden de cadeaus erbij gepakt. Ook dit jaar zijn wij weer goed verwend. Maar ook onze cadeaus werden goed ontvangen. Altijd fijn. De middag eindigde met gourmetten. Ondanks dat ik toch een stukje vlees en wat lekkers heb gegeten, ben ik de afgelopen dagen toch gewoon goed afgevallen. Super fijn dus! Om deze tweede kerstdag af te sluiten gaan de kerstlichtjes straks weer aan en kijken we voor het laatst een kerstfilm.

Hopelijk hebben jullie allemaal ook een hele fijne kerst gehad. Of je het nu alleen, met vrienden of met familie hebt gevierd. Misschien heb je het net als ons sober aangepakt, of heb je juist heerlijke dingen in de keuken bereid voor je familie.. Hopelijk heb je genoten!

You May Also Like

5 Reacties

  1. Klinkt als hele fijne dagen! Mooi dat deze dagen zo zijn bevallen :-)
    Wij hebben het ook erg fijn gehad en nog even lekker vakantie, ook fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinken als hele fijne dagen! Afvallen rond deze dagen is niet makkelijk, maar zo te horen heb je het prima gedaan! Wij hebben het ook heel gezellig gehad :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kerstdag was ook bij ons een heel rustige dag met ons tweetjes. Wandelen was eigenlijk wel een leuk idee geweest maar bij ons bleef het hoofdzakelijk bij rusten en een film kijken. Ik blijf het wel een beetje gek vinden om kerst te vieren bij deze temperaturen. Zo'n foto met mooie bloemenknopjes zou ik normaal nu niet verwachten. Maar het blijft uiteraard wel knap om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach wat zielig van Tommie! Gelukkig heb je verder fijne dagen gehad.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥