Een bezoekje aan de kerstmarkt in Münster

by - december 21, 2015

Ieder jaar staat een kerstmarkt bezoeken in Duitsland, hoog op ons lijstje. De kerstmarkten in Duitsland zijn toch anders dan hier. De sfeer is anders, de versiering en aankleding vind ik vaak mooier en je hebt echt het gevoel dat je een dagje weg bent! De laatste keer dat wij een kerstmarkt in Duitsland bezochten, was ongeveer drie jaar terug. De laatste twee jaar wilden we ook wel gaan, maar het leek er steeds niet van te komen..


Jammer eigenlijk, want als we er eenmaal zijn vinden we het altijd erg leuk! Gistermiddag besloten we ook gewoon in de auto te stappen en richting Münster te rijden. Een uurtje was het rijden, precies goed! Parkeren is zoals altijd ook prima geregeld en terwijl we kerstliedjes neuriënde, liepen we richting de kraampjes.. 


De zoete wafels en crêpes waren al van ver te ruiken. Niet zo handig als je op dieet bent, maar ik heb mij goed gehouden. Al het lekkers mocht aan mij voorbij gaan. Gelukkig had ik de afleiding van mijn camera, want ik wilde een paar mooie foto'tjes scoren..


Terwijl het langzaam begon te schemeren kon ik een paar leuke sfeer foto's maken. Natuurlijk niet teveel, want dat is natuurlijk niet gezellig voor manlief. Na anderhalf uur kraampjes kijken besloten we onszelf op een warme kop thee en koffie te trakteren. Binnen genoten we even van de warmte en ondertussen konden we van alle kerst lampjes genieten. 

Ondanks dat het assortiment aan kraampjes ons dit jaar een beetje tegenviel,  hebben we ons toch prima vermaakt. En dat echte kerst gevoel, dat hebben wij gezellig mee naar huis genomen..

Hebben jullie dit jaar ook een kerstmarkt bezocht?

You May Also Like

9 Reacties

  1. Oh wat leuk zeg! JA, al was alles al opgeruimd door het slechte weer toen. Dus eigenlijk niet, want er stond niks meer haha. Ik deed een poging tot een kerstmarkt bezoeken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh gezellig zo een kerstmarktje. Fijn dat je de sfeer meegenomen hebt naar huis. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We hebben de geschenkenbeurs van Oxfam in ons dorp bezocht. Maar die beurs heeft niet dat gezellige sfeertje als een openlucht markt met verschillende kraampjes en warme dranken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor! Ik ben zelf naar de kerstmarkt in Gent geweest, die was ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuke foto's . Ik ben 1 x in Munster geweest, die markt is zo mooi en sfeervol. Heel wat anders als bv Keulen. Het is bij ons zover, maar als ik je foto's zie zou ik wel willen....Fijne dagen he

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt als een hele gezellige dag :-). ik ben een keertje in Essen geweest. Maar dat was nog vroeg in het seizoen, dus nog niet zo gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er enorm gezellig uit hoor.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er erg gezellig uit op de foto's! Wij gaan eigenlijk nooit naar een kerstmarkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er altijd zo gezellig uit, ik heb nog nooit een kerstmarkt bezocht. Zou het zeker wel eens willen doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥