Herfst in eigen wijk

by - oktober 20, 2015

De herfst begint steeds zichtbaarder te worden. De bladeren beginnen te verkleuren, je kunt bijna overal paddenstoelen vinden en de eikeltjes vliegen je om de oren. Toch hoef je niet speciaal naar het bos om deze mooie herfst tekenen te vinden. In je eigen wijk of straat is er vast wel genoeg moois om van te genieten..


Nadat ik bijna mijn ochtend wandeling met Bentley had afgerond zag ik een paar schattige paddenstoelen staan.´Snel straks nog even langs met de camera´dacht ik. Eenmaal aangekomen waren helaas de paddenstoelen al weg gemaaid door de gemeente.  Jammer maar helaas, gelukkig heeft Moeder Natuur nog veel meer moois om van te genieten..


Want wat dacht je van deze mooie blaadjes? Geen idee wat voor struikgewas het was, maar het verkleurde nu zo mooi! Hele gedeeltes waren nog groen, maar zo af en toe piepte er een paar rode blaadjes tussen door.


Nu hebben wij het geluk dat we in een aardig groene wijk wonen. Hier en daar zijn plantsoenen aangelegd en een straat verderop hebben we zelfs een klein parkje. Terwijl de bloemen langzaam hun laatste bloemetjes sluiten, komen die echte herfst kleuren naar voren.


Vooral de grote eikenboom in het parkje is nu zo prachtig Terwijl de onderste takken nog fris groen zijn, verkleuren de topjes al.


En mocht je nu niet zo'n grote fan zijn van gekleurde bladeren, hier en daar zijn ook nog wat paddenstoelen te vinden. Een kleine wandeling die toch voor fijne foto's zorgden, gewoon in eigen wijk. En.. wanneer ga jij op pad in eigen wijk om van de herfst te genieten?

You May Also Like

13 Reacties

  1. Hoi Michelle,
    Mooie herfst opnames!!
    Vooral die gekleurde bladeren zijn prachtig om te zien.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent echt goed in foto'smaken. De sublieme herfst ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's van een super mooi verkleurende herfst.
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het begin van de herfst kan toch zo mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's, als het licht is en droog :) Elke dag als ik thuis kom is het al donker en de weekenden zijn vooral verregend de laatste tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's! En inderdaad je hoeft voor de herfst niet naar het bos toe. In de wijk vind je ook genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hè? Ik ben ook zo'n groot fan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie wijk zeg waar jullie wonen! De herfst is inderdaad goed zichtbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Er is zoveel moois te zien als je goed kijkt :-). Mooi vastgelegd. Ik hou wel van gekleurde herfstbladeren :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop wanneer ik me wat beter voel een wandeling te kunnen maken in het natuurgebied in onze buurt. Als het lukt probeer ik ook wat mooie foto's te trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie herfstsfeer heb je vastgelegd op deze foto's. Mooi<3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Om precies te zijn heb ik die wandeling net gehad haha! Zo jammer dat de paddestoelen weggemaaid worden..er zijn er ook maar weinig te vinden. Vooral de rood met witte stippen!
    Ik vind de gele bladeren nu echt zo gaaf! Een genot om naar te kijken..en heerlijk om met je voeten tussen de bladeren te ritselen. Ik ga geloof ik elke dag maar even een ommetje maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥