Bentley | 7 weken

by - juli 28, 2015

Bentley zien jullie natuurlijk regelmatig voorbij komen, maar hij is al lang niet meer dit kleine pupje van onderstaande foto's. Het leek mij dan ook leuk om eens terug te blikken, want hoe snoezig hij ook was, ik heb weinig over zijn puppy tijd geschreven. Misschien maar goed ook, want ze groeien zo snel en ik heb er toen dubbel en dwars van genoten!  Vandaag schrijf ik een stukje over dit kleine pupje toen hij 7 weekjes oud was.

Zaterdag 7 december was natuurlijk een hele spannende dag, zowel voor ons als voor dit kleine manneke. Ineens moest hij afscheid nemen van zijn broertjes en zusjes en zijn verzorg mama. Zijn echte mama had namelijk geen zin meer om voor de pups te zorgen, zo doende dat wij hem ook eerder mochten ophalen. Na afscheid te hebben genomen kon onze reis beginnen. Ik had verwacht dat hij in elkaar in zou kruipen op mijn schoot, maar het manneke vond het allemaal reuze interessant! Heel de weg heeft hij nieuwsgierig om zich heen gekeken.



Eenmaal thuis ging hij direct op onderzoek uit. De gladde vloer zorgde voor komische gezichten. Na een uurtje rond te hebben gekeken en te hebben geknuffeld ging hij zelf zijn bench in. Heel knap vond ik dit, hij wist dus echt dat dit zijn plekje was! Slaperig kroop hij tegen zijn knuffel aan en viel hij in een diepe slaap. 

S'avonds sliep hij trouwens in eens doos bij ons bed, dit ging redelijk goed. Ik denk dat ik toen minder goed heb geslapen dan ons kleine manneke, wat was ik zenuwachtig!  We hadden verwacht dat hij heel erg zou gaan piepen maar dit viel mee. Vaak als hij s'nachts piepend wakker werd legde ik mijn hand in de doos, waarna hij al snel met zijn koppie in mijn hand in slaap viel. Na een paar dagen sliep hij beter door en besloten wij om de doos steeds iets verder van het bed af te zetten zodat hij alleen zou leren slapen. Dit ging verbazingwekkend goed en aan het eind van de week sliep hij al in zijn bench!



De komende dagen hebben we het rustig met hem aan gedaan. Alle nieuwe indrukken waren natuurlijk al genoeg voor zo'n klein hummeltje. De wandelingetjes waren kort maar wel om de twee uur. Omdat ik dit heel consequent aanhield waren de plasjes in huis minimaal. Op bovenstaande foto's kan je pas echt zien hoe klein hij eigenlijk was 




Hier hadden we hem net 4 dagen en kreeg hij een nieuw tuigje om. Het halsbandje van vorige foto's vond ik toch niet wat. Wat was het een zoektocht naar een goed passend tuigje voor zo'n klein beestje! Zelfs voor het halsbandje moest ik naar de smid om er een paar gaatjes bij te laten maken. Hier heeft hij het aller kleinste formaat tuigje aan, maar zelfs dit was ietsjes te groot ♥ De kleine mop..


En zo zaten wij bijna iedere avond, na het spelen nog even samen knuffelen Spelen en knuffelen waren zijn favoriete bezigheden en dit deden we dan ook bijna heel de dag door. Als hij niet sliep natuurlijk, want zo'n kleine pup slaapt heel wat. Ik kan me ook niet herinneren dat wij deze week heel veel van huis weg zijn gegaan hihi 

Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen! De kwaliteit van de foto's zijn helaas wat minder dan jullie van mij gewend zijn, ik had toen die tijd nog geen spiegelreflex camera en de meeste foto's zijn met mijn mobiel of digitale camera gemaakt. Maar de schattigheid van Bentley maakt dit hopelijk goed, vele foto's zijn gewoon te leuk om niet te delen..  De inspiratie heb ik opgedaan bij Miss Sanntje, zij heeft vele leuke stukjes geschreven over de ontwikkeling en groei van haar pup Diezel.
De volgende keer zal ik een stukje schrijven over toen hij 8 weken oud was.

You May Also Like

3 Reacties

  1. Ach, te schattige foto's. En wat was hij toen al stoer in zijn eigen bench slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een liefje! Leuk die foto's om te kijken! Wat een schatting pup.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk en lief om te bekijken zeg<3

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥