Onze huwelijksreis naar Rome | Deel 1

by - juni 01, 2015

Buongiorno!  Na een prachtige huwelijksreis van 8 dagen zijn wij inmiddels weer terug in ons koude landje. De koffers zijn uitgepakt en opgeruimd en de laatste was draait alweer. Hoog tijd om alle foto's van deze mooie dagen eens uit te zoeken. Want natuurlijk wil ik je deze beleving niet onthouden! Deze en volgende week zal je hier regelmatig een fotologje van onze huwelijksreis tegen kunnen komen, te beginnen vandaag met deel 1.

Afgelopen zondag waren wij al vroeg op pad, 07:00 s'ochtends reden we al richting het vliegveld. Grappig om te bedenken dat je s'ochtends nog in Nederland bent en dat je aan het eind van de middag al in het warme Italië bent. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd als gedaan. Daar tussen in zaten vele minuten rijden, een vliegreis van twee uur en verschillende treinritten. Eenmaal aangekomen bij ons gehuurde appartement gingen de voetjes van de vloer en genoten we van het warme weer. Het avontuur mocht wachten tot de volgende dag..


Ondanks dat wij beide niks met het geloof hebben, mocht een uitstapje naar het Vaticaan zeker niet ontbreken. Dat het op twintig minuten loop afstand van ons appartement is, was natuurlijk mooi meegenomen!  


Het was nog precies zoals ik mij herinnerde: mooi, groots en vooral erg druk! Vele mensen kwamen samen. De een om de gebouwen te bewonderen en de ander om hun pas gekochte selfie stick uit te proberen. Ik heb er ook vele foto's gemaakt, alleen dan wel met mijn spiegelreflex camera.


Gelukkig stond de fontein -die ik mij nog herinnerde van drie jaar terug- er ook nog steeds. Deze zorgde voor een aangename rust en verkoeling. Nadat we eventjes waren bij gekomen besloten we om lekker de toerist uit te hangen en rustig door de straatjes te lopen en de souvenir winkeltjes te bezoeken. Ook een lekkere lunch ( waar wij achteraf natuurlijk veel's te veel voor hebben betaald, ja je moet het net weten waar je goedkoop kunt gaan eten en waar niet)  mocht natuurlijk niet ontbreken.


Op de terugweg hebben we een heel stuk langs de Tiber gelopen, een favoriete plek van mij in Rome 


Tegen het eind van de middag kwam we weer aan bij ons appartement. S'avonds zouden we voor het eerst lekker uit eten gaan. Maar voor nu mochten we eerst van de rust en het zonnetje in de tuin genieten. Met de zoete geur van Jasmijn sloten we deze tweede dag in Rome af..

You May Also Like

9 Reacties

  1. prachtige plek om je Huwelijksreis te vieren ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie plek voor een huwelijks reis, en ja ook even warmer als dit kouwe kikkerlandje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's. Fijn dat je een goede huwelijkreis heb gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's. Fijn dat jullie genoten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's hoor en heel fijn dat jullie zo hebben genoten. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet dat er prachtig uit! Ik ben benieuwd naar de rest van je blogjes :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wouw wat een prachtige foto's!!!
    Ik ben nu al benieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke foto's! Kan er zo bij weg dromen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, ziet er prachtig uit! Mooie foto's en lijkt me een super mooie bestemming.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥