Vakantie Zeeland | Deel 2

by - april 19, 2015

Als eerste wil ik je graag bedanken voor de leuke reacties mijn vorige blogje over Zeeland! We hebben inderdaad de gehele week prachtig weer gehad en mede dankzij dit mooie weer is het een geweldige vakantie geworden.

Voor de woensdag stond er 25 graden voorspeld, perfect weer om een paar uurtjes naar het strand te gaan. Door de frisse zeewind was het gelijk een paar graden koeler, heerlijk maar wel verraderlijk voor iemand die heel snel verbrand.

Door het warme zonnetje en mooie uitzicht van blauwe lucht en lichtblauw zeewater waande we ons in een ver en warm land. Prachtig toch wat Moeder Natuur ons te bieden heeft!  Op het strand was er dan ook genoeg te fotograferen voor mij. 

En om mijn gezicht hier ook weer eens te laten zien.. hoi! 
Na een mooie strandwandeling waren we wel toe aan wat verkoeling en besloten we bij het paviljoen te gaan zitten voor een koel drankje. Helaas hadden meer mensen dit idee en zat het terras helemaal vol.  Gelukkig lag het plaatste Renesse niet heel ver weg en zijn we daar bij een leuk Italiaans tentje gaan zitten voor een overheerlijke bosbessen sorbet. 

De rest van de middag en avond hebben we doorgebracht bij ons huisje. De mooie, groene tuin zorgde hier en daar ook voor een stukje schaduw waardoor Bentley en ik lekker nog even van het mooie, maar op deze manier niet te, warme dag konden genieten. 

Na de vele uurtjes in de zon besloten we Donderdag een kijkje in Middelburg te nemen. Natuurlijk zijn veel winkels hetzelfde zoals hier, maar het blijft toch leuk om die zeldzame ambachtelijke winkeltjes eruit te zoeken. Naast deze leuke winkeltjes was er ook de plaatselijke markt. Na even rondgesnuffeld te hebben werd het lunch tijd. Ja mensen, na deze vakantie mag ik wel weer oppassen met mijn gewicht anders kom ik nog in de problemen met mijn trouwjurk hihi.

Na een fijne lunch reden we door naar het industrieterrein want daar was ons volgende uitstapje gevestigd. Utropia, een tropische tuin met tropische (opvang) vogels. Als dierenliefhebber ga ik altijd graag bij dieren kijken, zeker als ze zo heerlijk de ruimte hebben! Bij deze opvang vliegen vele soorten vrij rond en andere hebben de grootste verblijven. Sommige soorten zoals de Lori's kon je ook aaien en zelf voeren. Over dit leuke uitstapje heb ik nog veel meer te vertellen en te laten zien, dus hier zal ik aankomende week nog iets over schrijven.


En met de ervaring om Lori's te voeren en een geel kuif Kaketoe te hebben geaaid sluit ik deze dag af met een laatste foto. Een zonsondergang over het haventje bij het vakantiepark. De volgende ochtend zou het inpakken weer beginnen en zouden we het mooie Zeeland weer ver achter ons laten. Iets zegt mij dat we nog wel een keertje terug komen want ik ben nog lang niet uitgekeken..

You May Also Like

5 Reacties

  1. Leuke recap! Mooie foto's ook en 't is leuk dat we je nog eens te zien krijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maak je toch mooie foto's :) De sfeer is heerlijk en opeens krijg ik ook zin om naar Zeeland te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's! Je hebt echt heel mooi weer gehad. Heb gelijk zin om er zelf ook even tussenuit te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw, wat een prachtige foto's! Vooral die van die schelp, echt super

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt heerlijk! En altijd fijn als er een tuin aanwezig is bij een huisje, kan je daar ook heerlijk zitten met mooi weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥